خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان منابع طبیعی:

حتی یک متر از زمین‌های طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی واگذار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۴۰۴

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور گفت: رسما به تمام استان‌های بیابانی اعلام کرده‌ایم که حتی یک متر از زمین‌هایی که طرح‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی روی آن‌ها انجام شده است، واگذار نشود.

به گزارش ایلنا، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای بازدید از آخرین فعالیت‌ها و اقدامات حوزه منابع طبیعی استان کرمان، به این استان سفر کرده است. روز شنبه نوبخت و همراهان او در بدو ورود به استان به گلزار شهدای کرمان رفتند و با خواندن فاتحه بر سر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطره این شهید والا مقام را گرامیداشتند. 

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین امروز یکشنبه (۱۹ فروردین ۱۴۰۳) با شرکت در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد در استان کرمان گفت: رسما به تمام استان‌های بیابانی اعلام کرده‌ایم که حتی یک متر از زمین‌هایی که طرح‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی روی آن‌ها انجام شده است، واگذار نشود. هرچند برای توسعه کشور هرگونه همکاری انجام می‌دهیم، اما واگذاری و بذل و بخشش عرصه نخواهیم داشت. 

وی افزود: برخی معتقدند که طرح کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور منجر به شکست می‌شود، اما استان بیابانی و بادخیز کرمان با کاشت ۱۵۰۰ هکتار درخت در یک عرصه و کاشت ۱۸۰۰ هکتار در عرصه دیگر ثابت کرد که این کار شدنی است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت، نشان «مرد میدان» از سوی سپاه ثارالله کرمان به رئیس سازمان منابع طبیعی اهدا شد. 

گفتنی است، نوبخت پس از این جلسه، از نهالستان جاده جوپار اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بازدید و از نزدیک در جریان روند تولید نهال قرار گرفت. در این نهالستان حدود ۴۵۰۰ اصله نهال از انواع گونه‌های تاغ، اسکنبیل، بید، صنوبر، بادام کوهی، بادام تلخ، بادام شیرین و اقاقیا در سال زراعی ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ در سطحی نزدیک به ۱۰ هکتار تولید شده است.

حتی یک متر از زمین‌های طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی واگذار نمی‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز