خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره فعالیت هیات امنای محلات شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۴۶۵

عضو شورای شهر تهران درباره فعالیت هیات امنای محلات شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

«علیرضا نادعلی» عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت هیات امناء محلات شهر تهران گفت: براساس اینکه ما به عنوان کارکرد مدیریت شهری یکی از مقیاس‌های مهم‌مان در حل مسائل شهر و رسیدگی به آن مقیاس محله است. از همین رو بسیار مهم است که در کف محلات اتفاقی بیفتد که متناظر با اتفاقاتی باشد که در مدیریت شهری به صورت کلی و کلان صورت می‌گیرد و در شورای شهر در حوزه نظارت و سیاستگذاری صورت می‌پذیرد. 

وی ادامه داد: ما به ازای آنچه در شورای شهر صورت می‌گیرد در محلات شورای محله است که به عنوان هیات امنای محلات از دو بخشی که در نظام نامه مشارکت محله تدوین شده است، تشکیل می‌شود. 

این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر خاطرنشان کرد: بخشی از این موارد مربوط است به نمایندگان دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که در داخل یک محله اثرگذار هستند مانند مجموعه بهداشت و درمان، مجموعه کلانتری و نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و سایر موضوعات. از طرف دیگر ۵ نفر از معتمدین شوراها در کنار این افراد قرار می‌گیرند. 

نادعلی ادامه داد: بسیاری از این معتمدین شوراها از همان افراد شورایاری‌های قدیم هستند و در کنار نمایندگان دستگاه‌ها و مجموعه‌های اثرگذار در محلات شورای محله را تشکیل می‌دهند و با یکدیگر مدیر سرای محله و مدیر محله را انتخاب می‌کنند. این اتفاق خوبی است چراکه فعالیت محله که بعد از ماجرای قانونی که برای شورایاری‌ها توسط دیوان عدالت ایجاد شده بود، با مشکل مواجه شده بود، رفع شود و فضای محله مجددا فعال شود. 

وی ادامه داد: ایراداتی که در این مدت شاهد آن بودیم می‌تواند برطرف شود و ما در ستاد مشارکت محله‌ای در شورا نظارت آن را برعهده داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز