خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تشکیل شورای تامین برای بررسی پرونده های پرستاران مصدوم چند روز اخیر در بیمارستان یاسوج/ استقرار نیروی انتظامی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۰۹۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل شورای تامین برای بررسی پرونده های پرستاران مصدوم چند روز اخیر در بیمارستان شهید جلیل یاسوج هم خبرداد و گفت: امیدوارم هیچگاه شاهد وقوع اتفاقات تلخ این چنینی در هیچ‌کدام از بیمارستان‌ها نباشیم.

"محمود شهامت" در گفت‌و‌گو با ایلنا از یاسوج با تشریح حادثه تلخ دومین مصدومیت برای پرستار دیگری در بیمارستان شهیدجلیل یاسوج، خاطرنشان کرد: دوربین‌های مداربسته، تمام وقایع بامداد دیروز هیجدهم آذرماه را به ثبت رسانده‌اند و همه مسائل و اتفاقات رخ داده از سوی ضارب و پرستار، از طریق این دوربین‌ها ثبت و ضبط شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود یکی از مدیران ارشد دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد باعث فرار ضارب پرستار بعد از ضربه زدن شدید به چشم این پرستار شده است، آیا این موضوع صحت دارد؟ هم خاطرنشان کرد: چنین چیزی در فیلم های ضبط شده وجود ندارد اما ورود ضارب و مدیرکل یکی از ادارات دولتی به بیمارستان شهید جلیل یاسوج را باهم می‌توان در این فیلم‌ها مشاهده کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضارب وقتی وارد بیمارستان شهید جلیل شده به همراه مدیرکل بوده اما در هنگام درگیری و صدمه به چشم پرستار، مدیرکل در آن صحنه حضور نداشته و البته خیلی زود توانست از وارد شدن صدمات بیشتر از سوی ضارب به پرستار مصدوم، جلوگیری کند.

شهامت در پاسخ به این سئوال که آیا قرارداد بین دانشگاه علوم پزشکی با نیروی انتظامی جهت استقرار نیروی انتظامی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج نهایی شده است یا خیر؟ هم ادامه داد: واقعیت اینکه قرارداد نهایی شده اما بر روی مبلغ نهایی این قرارداد، طرفین هنوز به توافق نرسیده‌اند.

وی گفت: تردید نکنید که این قرارداد مُنعقد خواهد شد و البته نیروی انتظامی فعلا بصورت پایلوتی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بصورت شبانه روزی مستقر می‌شود اما ما معتقدیم فرهنگ جامعه ما باید به حدی ارتقاء پیدا کند که نیازی به حضور ماموران نیروی انتظامی در بیمارستان‌ها نباشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که آیا در سایر بیمارستان‌های استان، نیروی انتظامی برای برقراری امنیت مستقر می شود یا خیر؟ هم خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید جلیل یاسوج هم از حیث اینکه بزرگترین بیمارستان استان و هم اینکه مرکز درمانی مصدومان و مجروحان تصادفات است، نیازمند استقرار نیروی انتظامی است.

شهامت افزود: برنامه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در زمینه استقرار نیروی انتظامی در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد اینگونه است که بیمارستان شهید جلیل یاسوج فعلا بصورت پایلوت و آزمایشی، میزبان نیروی انتظامی بوده تا بتوانیم برای سایر بیمارستان ها نیز برنامه ریزی کنیم.

وی با اظهار تاسف از اینکه روزانه شاهد بدترین فحاشی‌ها و ضَرب و جَرح پرستاران و سایر کادر درمان در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، یادآور شد: حضور نیروی انتظامی در بیمارستان‌ها نیز به معنای رخ ندادن واقعه تلخ در حوزه بهداشت و درمان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بطور مثال، پرستار دوم که بامداد دیروز مورد ضرب و شتم قرار گرفت بدون اینکه از سلاح سرد استفاده کند، رخ داده و ضارب با مُشت و باتمام توان به چشم پرستار زده که اگر نیروی انتظامی در خود اورژانس بیمارستان هم حضور داشت نمی‌توانست مانع این اتفاق تلخ باشد چرا که ضارب با مُشت مستقیما به چشم پرستار زده است.

شهامت با بیان اینکه همراهان بیمار یا بیماران نباید بصورت دسته جمعی در مراکز درمانی و بهداشتی حضور پیدا کنند، اظهار داشت: متاسفانه در اغلب اوقات می‌بینیم که بخاطر یک تصادف، صدها نفر بعنوان همراه بیمار در اورژانس و یا بیمارستان، تجمع کرده و متاسفانه اغلب آنان در آن شرایط سخت به کادر درمان، هجمه شدید وارد کرده و گاها اقدام به فحاشی، بیان حرف های رکیک و حتی کتک کاری می کنند.

وی گفت: ما اصلا دوست نداریم چنین اخباری در حوزه بهداشت و درمان استان مان در رسانه ها مطرح شود اما واقعیت این است که شرایط برای تامین امنیت کادر درمان در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد بسیار سخت شده و مجبوریم که این اخبار را در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه توهین، تهدید، فحاشی و کتک کاری کادر درمان در بسیاری از بیمارستان های کشور انجام گرفته و می‌گیرد، تصریح کرد: براساس آنچه در بیمارستان های یاسوج اتفاق افتاده، قرار است وزیر بهداشت با وزیر کشور در ارتباط با چگونگی اجرای برنامه های تامین امنیت کادر درمان در بیمارستان ها ی کشور، نشستی با هم داشته باشند.

شهامت اظهار داشت: ما تاکنون بسیاری از مسائل این چنینی را بصورت ریش سپیدی و قومیتی حل و فصل می کردیم اما اکنون شرایط بگونه‌ای نیست که بتوان با ریش سپیدی و یا مسائل قومیتی، آنها را حل کرد.

وی ادامه داد: از دستگاه قضایی خواسته‌ایم احکام صادره ضاربان را بصورت علنی در اختیار رسانه ها جهت تنویر افکار عمومی قرار دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل شورای تامین برای بررسی پرونده‌های پرستاران مصدوم چند روز اخیر در بیمارستان شهید جلیل یاسوج هم خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم هیچگاه شاهد وقوع اتفاقات تلخ این چنینی در هیچ کدام از بیمارستان های دنیا ، ایران و استان مان نباشیم.

به گزارش ایلنا، در یک هفته اخیر، دو تن از پرستاران بیمارستان شهید جلیل یاسوج از سوی همراهان بیمار بشدت دچار مصدومیت از ناحیه رگ گردن و چشم شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز