خبرگزاری کار ایران

در سی و پنجمین جشنواره امتنان؛

کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه فارس تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۱۳۵

سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه و همچنین همایش تجلیل از کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار برتر فارس با حضور معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در این آیین با اشاره به برگزاری سی و پنجمین جشنواره امتنان با هدف معرفی الگوها و نخبه های جامعه کارگری، اذعان داشت که با اعلام فراخوان ثبت نام، بیش از 4 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که تعداد متقاضیان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 

وحید خداپرست به این نکته اشاره کرد که داوران با جدیت و دقت نظر در عرصه سنجش، ظرفیت و توان جامعه کارگری فارس را شناسایی کردند. 

خداپرست از انتخاب دو کارگر و یک کارگروه نمونه استان فارس برای اولین بار در سطح ملی خبر داد و با تاکید بر اولویت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس که امسال در حوزه کارگری تعریف شده است عنوان کرد که بنا به تاکید استاندار فارس، اجرای برنامه های ویژه در راستای رفع مشکلات گروه های کارگری در دستور کار قرار گرفته است. 

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس از معیشت، سلامت و مسکن به عنوان مهمترین اولویت ها و مولفه های سال جاری برای جامعه شریف کارگری استان نام برد و از کارفرمایان کارگاه های بزرگ خواست برای تحقق این برنامه ها یاری گر مسئولان باشند. 

خداپرست از کمک به کارفرماها برای ساخت مسکن کارگران و همچنین راه اندازی تعاونی های مصرف در جهت بهبود معیشت حوزه کارگری خبر داد و به این نکته نیز گریز زد که استاندار فارس هم در حوزه درمان، دستورات لازم را داده اند و سازمان تامین اجتماعی به طور جدی، پیگیر این موضوع است. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، حل برخی مشکلات حوزه کارگری را وابسته به تغییر، اصلاح و تدوین قوانین مجلس دانست و یادآور شد که تلاش می کنیم با بهره گیری از ظرفیت نمایندگان، این مسائل و مشکلات را به حداقل برسانیم.

علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این آیین از ثبت نام 50 هزار نفر در جشنواره امتنان خبر داد و با اذعان به اینکه در این فرایند، 

کارگران نخبه و ارزشمند به جامعه کار و تولید کشور معرفی می شوند، توضیح داد که از میان 26 منتخب ملی، سه نفر از استان فارس برگزیده شده اند. 

رعیتی فرد با اشاره به اهمیت مقام کارگر، ابراز امیدواری کرد که در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با بهره گیری از ظرفیت تشکلات کارگری و کارفرمایی، اقدامات مؤثرتری برای بالندگی این حوزه انجام شود. 

این مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امنیت شغلی و تثبیت اشتغال، احیای واحدهای نیمه فعال تولیدی و پرداخت معوقات حوزه کارگری به عنوان برخی اقدامات دولت سیزدهم نام برد و تاکید کرد که تعداد کارگران مشکل دار از 110 هزار نفر به 80 هزار نفر در کشور کاهش یافته است. 

ایجاد ثبات در بنگاه های تولیدی، مانع زدایی فضای تولید، بهبود فضای کسب و کار، مقررات زدایی و اعطای مجوزهای کسب و کار، برخی اقدامات دولت در راستای بهبود حوزه کارگری بود که رعیتی فرد با عنوان این مولفه ها، اذعان داشت که در مجلس دوازدهم نیز با اصلاح قراردادهای کار رویکرد دولت، بهبود معیشت و کمک به قشر کارگر و طبقه مستضعف است. 

او با تاکید بر اینکه حوزه تقنینی و اصلاح قوانین، مسیر پایداری مشاغل و وضعیت معیشت کارگران را هموار می کند، به این نکته اشاره کرد که دولت در تلاش است تا با افزایش دستمزد و کاهش تورم، قدرت خرید کارگران را رشد دهد و نقدینگی را کنترل کند. 

معاون وزیر کار یادآور شد که  در طول سه سال گذشته 119 درصد دستمزد کارگران افزایش یافته و تلاش شده با حفظ چرخ تولید از تعدیل کارگران نیز پیشگیری شود. 

وی از ایجاد قرارگاه مسکن در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت که باید بتوانیم در استان‌ها با کمک مدیران ارشد و کارفرماها، ساخت مسکن در جوار کارخانجات بزرگ را کلید بزنیم. 

این مقام کشوری با اشاره به اهمیت اجرایی شدن نظام جبران خدمت و طبقه بندی مشاغل، یادآور شد که امسال این طرح در هزار و 50 واحد تولیدی کشور اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز