خبرگزاری کار ایران

۳۵۰ هکتار گل محمدی در چهارمحال و بختیاری کشت می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۷۸۱

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری سطح زیرکشت گل محمدی در استان را ۳۵۰ هکتار عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم شیروانی اظهار داشت: در حال حاضر متقاضیانی برای تولید گیاه دارویی گل محمدی در استان وجود دارد اما به دلیل ضعف موجود در زیرساخت‌ها سبب شده که گل محمدی تولیدی در استان به طور تقریبی به صورت تره‌بار به حساب آید.

وی افزود: گل محمدی به صورت مکانیزه قابل برداشت نیست  و نبود کارگر موقع برداشت گل یکی از نقاط ضعف موجود در استان است.

شیرانی با اشاره به اینکه در استان بیش از ۱۰ واحد کارگاه نیمه صنعتی و خانگی برای تولید محصولات مختلف از گیاه گل محمدی وجود دارد گفت: بیشتر گل محمدی تولیدی در چهارمحال و بختیاری به استان‌های اصفهان و یزد ارسال می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کشت گل محمدی در زمین‌های درجه ۲ و سه، نیاز آبی کم، قابل توسعه در زمین‌های شیب‌دار، کشت به صورت دیم وآبی، بهره‌وری بالا نسبت به آب و قابلیت بهره‌برداری به مدت هفت تا ۱۰ سال را از قابلیت‌های گل محمدی است.

وی ادامه داد: سطح زیرکشت گل محمدی در استان ۳۵۰ هکتار است و بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی با ۹۰ هکتار در شهرستان شهرکرد است.

شیرانی خاطرنشان کرد: سال گذشته شرایط اقلیمی حاکم بر استان موجب شد تا بیش از ۸۰ درصد گلستان‌های گل محمدی دچار آسیب سرمازدگی و خسارت شوند اما در سال زراعی جاری به دلیل شرایط جوی مناسب خسارت‌ها در این بخش به کمتر ازپنج درصد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز