خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها خبرداد؛

رسیدگی به خسارت سیل مشهد در دستور کار شورای شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۸۳۸

دخالت برخی از مدیران وزارت کشور در امور شوراها قابل پذیرش نیست

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با انتقاد از دخالت برخی از مدیران شهری در امور شوراها گفت: از وزارت کشور می‌خواهیم اجازه دخالت در امور شوراها را به‌برخی از مدیران ندهد.

به گزراش خبرنگار ایلنا، موسی الرضا حاجی بگلو در بیست و هشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان سیل مشهد گفت: شورای شهر مشهد ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان سیل اخیر در این رابطه با سیل مشهد تحقیق می‌کند و اگر قصوری از سوی مدیریت شهری رخ داده باشد قطعا به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی افزود: رئیس شورای عالی استان‌ها بر اساس قانون مکلف است اقدامات اساسی برای احقاق حقوق شوراها انجام دهد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در امور شوراها دخالت می‌کند و از وزیر کشور خواستاریم اجازه ندهند برخی از مدیران وزارتخانه در امور نمایندگان مردم دخالت کنند. وزیر کشور فردی جهادی و انقلابی است اما برخی از مدیران وزارتخانه متاسفانه برخلاف قانون عمل می‌کنند.

حاجی بگلو افزود: در روز ملی شوراها سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بدون اطلاع روز شوراها روز ملی شورا برگزار می‌کند و از این‌ موضوع گلایه مند هستیم.

رئیس شورای استان خراسان رضوی بیان داشت: در شهر مشهد هم که ما مستقلا روز بزرگداشت شورا برگزار کردیم مکاتباتی صورت گرفته که چرا چنین کاری انجام شده است.

وی بیان کرد: شوراها بر اساس قانون اساسی، نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است و نمایندگان مردم شناخته می‌شوند. اما برخی علاقه‌ای به کار شورایی ندارند و نمی‌خواهند شورا باور باشند.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها گفت: خدمات مدیریت شهری در شهر مشهد ملی است اما اعتبارات محلی است. شهر مشهد ۵ میلیون ساکن و ۳۰ میلیون زائر دارد. با در آمدهایی که هر سال کم می‌شود چطور می‌شود این شهر را اداره کرد.

سخنگوی شورای شهر مشهد بیان داشت: بدهی‌هایی در سال‌های اخیر برای شهر مشهد ایجاد شده است. از جمله توسعه قطار شهری که یک پروژه ملی است سبب ایجاد این بدهی‌ها شده است و دولت باید برای اجرای این پروژه‌ها در شهر علی ابن موسی الرضا کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز