خبرگزاری کار ایران

معرفی 3 سریال ایرانی که به سرعت محبوب شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۲۰۶

همه چیز درباره زخم کاری

محمدحسین مهدویان به گواه کارنامه کاری اش موفق ترین و تاثیرگذارترین فیلمساز دهه نود است. او که فیلمسازی را با سینمای مستند آغاز کرد به تدریج با ساخت فیلم های سینمایی در حوزه داکیو درام تلاش کرد نوع دیگری از فیلمسازی در قالب فرم و روایت را در مقابل دیدگان مخاطب قرار دهد. آثاری که نشان می دهد او توانسته است مخاطب را نسبت به فضایی که ترسیم می کند با خودش همراه کند.

مهدویان بعد از «ایستاده در غبار» کامل‌ترین فیلمش را در حوزه تاریخ معاصر ایران ساخت. او در «ماجرای نیمروز» به خوبی رخدادهای ترورهای منافقین در سال 1360 را به تصویر کشید. مهدویان همین روند را در «ماجرای نیمروز رد خون» پی گرفت و تلاش کرد ماجرای عملیات مرصاد و خیانت منافقین به کشور و لشکرکشی آنها را برای اولین بار در سینمای ایران به تصویر بکشد. مهدویان در «لاتاری» سعی کرد با تکیه بر همان فرم همیشگی به جای روایت از تاریخ معاصر یک قصه روز را دستمایه کارش قرار دهد. مهدویان در «درخت گردو» بار دیگر به سراغ داکیودرام رفت.

این کارگردان مطرح و جریان ساز سینما در آخرین ساخته سینمایی اش که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد به سراغ سینمای کمدی رفت و «شیشلیک» را با روایتی طنز و تلخ به تصویر کشید. روایتی از شکاف طبقاتی در جامعه ایرانی که به خاطر گسست اقتصادی هر روز شرایط زندگی را سخت تر می کند.

بعد از ساخت چندین فیلم سینمایی و ساخت آثار مستند، محمدحسین مهدویان نخستین تجربه سریال سازی اش را با اقتباس از یک رمان ایرانی و با سرمایه گذاری فیلیمو جلوی دوربین برده است. سریال «زخم کاری» اقتباسی از کتابی با نام «بیست زخم کاری» است که مهدویان خودش فیلمنامه را نوشته است. او در این سریال به سراغ یک داستان نوآر و روایتی متفاوت از کارنامه سینمایی اش رفته است.

حضور جواد عزتی در نقش اصلی که با بازی در آثار محمدحسین مهدویان توانست توانایی هایش در نقش های جدی را به اثبات برساند نوید یک اثر دیدنی و متفاوت را می دهد.

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، (با حضور ) کاظم هژیر آزاد، منو چهر علیپور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی (با هنر مندی ) سیاوش طهمورث، (با معرفی) مرتضا امینی‌تبار و سارا حاتمی بازیگران «زخم کاری» هستند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «من عاشق زمستونای اینجام. قشنگ نیست؟

– قشنگه ولی سختی داره. پنج هزار کیلومتر پرواز می‌کنن فقط برای این که زنده بمونن. اولش خیلی ترسناکه ولی تهش خونه‌شونو پیدا می‌کنن.

– اگه به تهش برسن.

– بلد باشن می‌رسن.»

عوامل این سریال عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمدحسین مهدویان بر اساس داستانی از محمود حسینی زاد، تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، مجری طرح: کامران حجازی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، تدوین: سجاد پهلوان زاده، آهنگساز: حبیب خزایی فر، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی، طراح لباس: آرتا ماهان، طراحی و ترکیب صدا : مهرشاد ملکوتی، مدیر صدابرداری: هادی ساعدمحکم، جانشین مدیر تولید: پیمان حجازی، فیلمبردار: محمد فکوری نیا ،انتخاب بازیگر :کیومرث مرادی بازیگردان: میلاد اکبر نژاد، برنامه ریز: بهمن حسینی، دستیار اول کارگردان: حسین دیردار،، مدیر تدارکات: فرامرز رضایی، جلوه‌های بصری: امین پهلوان زاده، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک ،منشی صحنه: پوریا کاظمی فرد، عکاس: امیر جدیدی.

ببینید: تماشای سریال زخم کاری در فیلیمو

همه چیز درباره سریال آقازاده

آقازاده یک سریال ۲۹ قسمتی ساخت ایران، به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی حامد عنقا است. فیلم‌برداری آن از سال ۱۳۹۸ و پخش آن به صورت هفتگی از تیر ۱۳۹۹ آغاز شد و تا دی ۱۳۹۹ ادامه داشت.

سریال «آقازاده» در ژانر اجتماعی و سیاسی داستان یک آقازاده به نام نیما بحری (امیر آقایی) است که تخلفات اقتصادی مرتکب شده و یک مأمور به نام حامد تهرانی (سینا مهراد) که او هم یک آقازاده است، البته با خصوصیاتی کاملاً مخالف تلاش می‌کند تا دست نیما را رو کند.

پردیس پورعابدینی در نقش راضیه مقدم (مانلی)، سینا مهراد در نقش حامد تهرانی ، امیر آقایی در نقش نیما بحری (سید ابوذر شریفی)، امین تارخ در نقش حاج رضا تهرانی، مهدی سلطانی در نقش دکتر امیر بحری، امین حیایی در نقش بهروز بهرامی، نیکی کریمی در نقش تینا فضلی راد، کامبیز دیرباز در نقش شهنام  نوچه، جمشید هاشم پور در نقش حاج حسن احمدی، لعیا زنگنه در نقش شریفه، ثریا قاسمی در نقش احترام مادربزرگ راضیه، دیبا زاهدی در نقش سارا فضلی راد، محمدحسین لطیفی در نقش    حاج محسن، مهدی کوشکی در نقش الکس، کاوه خداشناس در نقش علیرضا کیانی، سعید داخ در نقش قاسمی بازپرس،  مسعود فروتن در نقش استاد ارژنگ، سامیه لک در نقش سحر کمالی، روزبه معینی در نقش نوذر رحمانی         ، احسان امانی در نقش دکتر رکنی، اکبر رحمتی، مجید اسماعیلی بازیگران آقازاده هستند.

پربیننده‌ترین سریال نمایش خانگی

به نقل از روابط عمومی فیلیمو، آمار میزان تماشای آنلاین آقازاده تا ساعت ۱۲ شب روز چهارشنبه ۱۲ شهریور در پلتفرم فیلیمو با ۲۵ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۶۵ دقیقه است که با مقایسه آمارهای پیشین رکورد تازه‌ای در تماشای آنلاین سریال‌های شبکه نمایش خانگی به حساب می‌آید و تا به حال این رکورد در دست سریال مانکن با ۲۵ میلیون و ۱۳۰ هزار دقیقه بود که توسط آقازاده شکسته شد.

در یک سکانس ۳ دقیقه‌ای، شخصیت راضیه (پردیس پورعابدینی) با دادن یک شکلات به عنوان مهریه به شخصیت حامد (سینا مهراد) و خواندن خطبه صیغه عقد موقت از زبان خودش، موجب واکنش‌های اغلب منفی شد. شخصیت راضیه بر یک ساعته بودن صیغه تأکید می‌کند و سپس حامد در آن اتاق را می‌بندد. همچنین قبل از بستن در به زمین انداختن چادر نمایش داده می‌شد که این لحظه حذف و سانسور شد.

روز ۳ شهریور ۱۳۹۹، روزنامه جوان با دفاع تلویحی از پخش این سکانس نوشت: «سریال آقازاده برای اولین بار رابطه‌ای مشروع را ترسیم کرده‌است» و در عین حال تأکید کرد که رویکرد پرداختن به این موضوع می‌توانست بهتر باشد و «پرداخت سطحی و بدون عمق» نباشد. در بخش دیگری از این یادداشت با اشاره به بازتاب‌های منفی این سکانس از سریال، آمده که «چرا ترسیم یکی از احکام اسلامی در یک اثر نمایشی تا این اندازه با واکنش منفی روبه‌رو می‌شود.»

همه چیز درباره سریال مردم معمولی

مردم معمولی مجموعه سیت کام ایرانی به کارگردانی رامبد جوان محصول سال ۱۴۰۰ است و در فیلیمو پخش می‌شود.

داستان سریال درباره بردیا برازنده صاحب مرکز زیبایی تناسب طلایی، ثروتی دارد که همچون خساستش بی انتهاست. بعد از پلمب آژانس مسافرتی بارباراس که متعلّق به خواهر بردیا، باربارا برازنده است، باربارا برادرش را با زور و تهدید راضی می‌کند که فعالیت آژانس را تا فکّ پلمب در مرکز تناسب طلایی ادامه دهد. امّا، در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد و به زودی با افشای راز ثروت بردیا، وضعیت خانواده برازنده از این رو به آن رو خواهد شد…

رامبد جوان نمونه کاملی از رشد منطقی در مسیر حرفه ای است. او مسیر کاری را پله به پله طی کرد و در طول مدت سه دهه حضورش در عرصه تصویر توانست در بازیگری، کارگردانی و اجرا موفقیت هایش را تکرار کند.

جوان این بار با سرمایه گذاری فیلیمو تصمیم گرفت سریال «مردم معمولی» را در فضایی متفاوت بسازد. سریالی که گفته می شود «فرندز» ایرانی است و قرار است در قسمت های طولانی فضایی متفاوت را در نمایش خانگی رقم بزند.

توجه جوان به روابط میان انسان ها و استفاده از شخصیت های متفاوت درون قصه باعث شده است «مردم معمولی» نماینده قشرهای مختلف جامعه باشد. رامبد جوان با ارائه یک فضای ابزورد و کاریکاتوری تلاش کرده است بسیاری از رفتارها و کنش های جامعه ایرانی که به واسطه تغییر سبک زندگی به بسیاری از خانواده ها تحمیل شده است را نقد کند. کاری که او پیش از این هم در خندوانه انجام داده بود و با شخصیت هایی که نیما شعبان نژاد در هر قسمت بازی می کرد سعی داشت سبک زندگی اشتباه در جامعه را به چالش بکشد.

«مردم معمولی» عنوان جدیدترین سریال نمایش خانگی است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رامبد جوان آماده نمایش شده است.

این سریال نمایش خانگی با سرمایه‌گذاری فیلیمو به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود و پخش هفتگی آن هر پنجشنبه خواهد بود.

مردم معمولی، یک مجموعه دنباله‌دار کمدی است که در ۱۰۰ قسمت با میانگین زمان هر قسمت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه تولید می‌شود.

مجموعه‌های دنباله‌دار سال‌هاست که در کشورهای متعدد و متناسب با فرهنگ هر کشور تولید و عرضه می‌گردد.

این مجموعه‌ها در قالب‌های طنز، داستان‌های خانوادگی، پلیسی و… مخاطبان بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب کرده است.

رامبد جوان با پشتوانه کارگردانی سریال‌های تلویزیونی، فیلم سینمایی، نقش‌آفرینی در نقش‌های طنز و کمدی و اجرای برنامه تلویزیونی «خندوانه» دست به تجربه‌ای تازه در ساخت سریال‌های پر قسمت زده و داستانی دنباله‌دار را در قالب طنز به تصویر کشیده است.

او با الهام از ساختارهای جهانی برای اولین بار دست به ساخت سریالی با قسمت‌های زیاد و طنز زده است.

رامبد جوان، آتیلا پسیانی، شبنم مقدمی، لیلی رشیدی، کمند امیرسلیمانی، خاطره اسدی، امین نوروزی، خسرو پیسیانی و شادی کرم رودی بازیگران این سریال هستند.

رامبد جوان در نقش بردیا باربارا صاحب یک کلینیک زیبایی است. خواهر او که نقشش را شبنم مقدمی بازی می کند در همان پاساژی که برادرش کلینیک زیبایی دارد؛ آژانس مسافرتی را مدیریت می کند که به دلیل تخلف های زیاد پلمپ شده است. آتیلا پسیانی نقش همسر خواهر بردیا را بازی می کند و در کلینیک مشغول کار است.

حضور شخصیت های دیگر همچون امیر نوروزی که مربی پرورش اندام است، کمند امیرسلیمانی، خاطره اسدی و لیلی رشیدی که کارمندان آژانس مسافرتی هستند باعث شده است هر کدام یک خصوصیت اخلاقی جامعه را نمایندگی کنند. همچنین الناز حبیبی نیز در نقش همسر مربی پرورش اندام از او جدا شده و نماینده یک زن مستقل و مرد ستیز را بازی می کند.

مردم معمولی کلاژی از جامعه امروز ایران است. مردمان معمولی با رفتارهایی که به واسطه تغییر سبک زندگی خود؛ غیر معمولی شده و از باورهای قدیمی فاصله گرفته اند. این سریال تلاش می کند در طول قسمت های طولانی و با زمان بندی کوتاه به یک قصه کوتاه اشاره کرده و درباره آن تصمیم گیری کند. شیوه ای از سریال سازی که در کشورهای دیگر کاملا مرسوم است و در ایران نیز تلویزیون در دهه های گذشته با ساخت آثار 90 شبی سعی می کرد آن را گسترش دهد.

دیگر عوامل این سریال عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: سهیل نوروزی، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، صدابردار: حسن شبانکان، طراح لباس: آیلا شیخ، طراح گریم: عظیم فراین، مدیر هنری: عطاالله هاشمی نژاد، فیلمبردار: حامد اوتادی، مدیر تولید: حسن صفری، مدیر برنامه ریزی: سعیده امیرساعی، نویسندگان: پویا مهدوی زاده و زهرا افشار، پشت صحنه: علی بیات، عکاس: طاهره فلاحت پیشه

در پی اعتراض بینندگان به سریال روابط عمومی سریال اعلام کرد: «پس از بررسی نظرات کاربران و مخاطبان «مردم معمولی» و فیلیمو تصمیم به تغییرات گسترده گرفتند تا با رویکرد جدید قسمت هفتم را به عنوان قسمت نخست در دسترس مخاطبان قرار دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز