خبرگزاری کار ایران

درخواست ۲۷ نماینده پارلمان فرانسه از دولت برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۴۳۵

۲۷ نماینده پارلمان فرانسه در نامه ای به دولت خواستار به رسیمت شناختن کشور فلسطین شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، ۲۷ نماینده پارلمان فرانسه در نامه ای از دولت کشورشان خواستند تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

این درخواست در نامه مشترکی توسط اعضای گروه فرانسوی-فلسطینی تحقیقات بین المللی به «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه مطرح و توسط «سابرینا سبایحی»، نماینده حزب سبز در حساب کاربری ایکس منتشر شده است.

در این نامه آمده است که فرانسه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیروی محرکه اتحادیه اروپا مسئولیت دارد که برای صلح تلاش کند.

در این درخواست همچنین بر لزوم از سرگیری روند دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری ها و هموار کردن مسیر برای اجرای راهکار دو کشوری تاکید شده است.

اعضای گروه مذکور با اشاره به رد پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی الجزایر به شورای امنیت مبنی بر عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد تاکید کرده اند که فرانسه به موضع دیپلماتیک خود وفادار ماند و به نفع قطعنامه رای داد.

این گروه همچنین تاکید کرده است که فلسطین نباید صرفا یک کشور ناظر غیرعضو باقی بماند و باید به عنوان یک کشور عضو کامل در سازمان ملل به رسمیت شناخته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز