خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد اروند در گفتگو ایلنا خبر داد:

اجرای بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ عمرانی در اروند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۰۰۵

مدیرعامل منطقه آزاد اروند از اجرایی شدن بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ عمرانی و زیربنایی در محدوده منطقه آزاد اروند در سال 1402 خبر داد.

علی زارعی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص حضور این منطقه در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران گفت: امسال استقبال از این نمایشگاه واقعا عالی بود، مخصوصاً بازدیدها از غرفه سازمان منطقه آزاد اروند فوق العاده هم بود وتوانستیم بسته های سرمایه گذاری این منطقه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهیم.

زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا بجز حوزه دفاع مقدس و کاروان های راهیان نور منطقه آزاد اروند برنامه های دیگری در بخش گردشگری دارد افزود: مردم منطقه آزاد اروند را با ظرفیت های گردشگری در حوزه دفاع مقدس و کاروان های راهیان نور می شناسند. منتهی، ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند و شهرهای خرمشهر و آبادان بسیار زیاد است ، هر چند آبادان به تنهایی مقصد خوبی برای گردشگری است اما در محدوده منطقه آزاد اروند( خرمشهر و آبادان) بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی – فرهنگی با ثبت ملی وجود دارد که در سطح کشور بی نظیر هستند که جزء اماکن دیدنی محسوب می شوند.

تردد روزانه 2 تا 3 هزارگردشگر عراقی در حوزه سلامت

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: گردشگری یک صنعت است که در اروند هم ظرفیت های بالقوه ای در این زمینه وجود دارد که ما معتقدیم باید گسترش پیدا کند، از گردشگری در حوزه بوم گردی تا گردشگری در حوزه غذا ، گردشگری دریایی، گردشگری مذهبی و اربعین تا گردشگری حوزه بهداشت و توریست درمانی و ... که این منطقه را منحصر به فرد کرده است.

او با اشاره به حوزه گردشگری سلامت افزود: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در منطقه آزاد اروند، حضور گردشگران سلامت از کشور عراق برای بهره مندی از ظرفیت های گردشگری در این حوزه است که به صورت تقریبی تنها برای این حوزه روزانه بین ۲ تا ۳ هزار عراقی وارد اروند می شوند.

پیشرفت 43 درصدی احداث پل خرمشهر

او در پاسخ به این پرسش که آیا در حوزه سلامت سرمایه گذاری خارجی هم صورت گرفته است گفت: برای بحث توریست درمانی در حال رایزنی هستیم که برای این منظور چندین مجموعه هم مراجعه کرده اند و رایزنی‌های خوبی هم انجام دادیم و تلاش داریم در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشیم .

زارعی در ادامه افزود: بر اساس ارزیابی دبیرخانه مناطق آزاد کشور، منطقه آزاد اروند در سال 1402 منطقه برتر در حوزه عمران و زیربنایی شناخته شد و بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ عمرانی و زیربنایی در محدوده منطقه آزاد اروند، خرمشهر، آبادان به اجرا رسید، که نمونه بارز آن احداث پل خرمشهر است که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این منطقه محسوب می شود و تاکنون بیش از ۴۳ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته که بر اساس برنامه ریزی ها تا قبل از پایان دولت سیزدهم این پل افتتاح خواهد شد.

اختلاف بر سر ماده 65 قانون احکام دائمی است

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اولویت اول ما در منطقه آزاد اروند ، فعالیت های اقتصادی، تولیدی و صادرات است و در کنار آن مسائل مختلف عمرانی زیربنایی و گسترش مسائل فرهنگی قرار دارد.

زارعی با اشاره به تعاملات سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها با منطقه آزاد اروند گفت: یک اختلافاتی هم در مورد بحث (ماده ۶۵ قانون احکام دائمی) و برنامه های توسعه ای کشور وجود دارد، که ما اجرا شدن این ماده قانونی را حق خودمان می‌دانیم و سعی داریم با رویکرد تعاملی کار را پیش ببریم، ضمن آنکه در استان خوزستان بین منطقه آزاد اروند و سازمان‌های حاکمیتی و به خصوص با شخص استاندار تعاملات بسیار خوبی هم برقرار شده است که همه این موارد به رونق این منطقه کمک می کند.

گفت و گو:مرتضی بلوکی

حجم ویدیو: ۴۰.۷۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۳۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز