خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

القاعده طرف جنگ با نظام حاكم سوریه است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۰

بشار اسد درباره نقش آمریکا در بحران سوریه گفت که آمریکایی‌ها از‌‌ همان ابتدای بحران در سوریه عمل‌گرا بودند و سراغ هیچ‌کس نرفتند و آن‌ها در ‌‌نهایت فرد برنده را همراهی می‌کنند.

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از سیاست خویشتن‌داری به شدت انتقاد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه السفیر-چاپ لبنان-، اسد در دیدار با هیئتی از احزاب لبنانی در «قصر المهاجرین» با انتقاد از سیاست خویشتن‌داری گفت که وقتی انسان داخل دایره آتش است و آتش به وی نزدیک می‌شود، نمی‌تواند از خود خویشتن‌داری نشان دهد.
رئیس‌جمهوری سوریه در مورد اوضاع این كشور گفت که استراتژی رهبران سوریه به کنترل ارتش بر «دمشق» و شهرهای مهم تکیه دارد اما ارتش گاهی اوقات برخی از مناطق روستایی را بر اساس ضرورت‌های تاکتیکی تخلیه می‌کند.
اسد تاکید کرد که ارتش سوریه می‌تواند هر منطقه‌ای را هر وقت كه بخواهد، بازپس بگیرد.
وی در ادامه گفت که آنچه موسوم به «ارتش آزاد» است، کارش تمام شده و دولت سوریه اکنون با گروه القاعده رویارویی می‌کند.
اسد در این دیدار همچنین گفت که دولت سوریه با افراد مسلحی از ۲۳ کشور خارجی در این کشور می‌جنگد.
رئیس‌جمهوری سوریه در مورد حمایت روسیه از سوریه گفت: «حمایت روسیه از سوریه به دلیل عشق به ما یا ملت ما نیست بلکه روسیه جنگ دفاع از دمشق را جنگ دفاع از جایگاه مسکو و منافع آن می‌داند.»
اسد بار دیگر به اتحادیه عرب حمله کرد و گفت كه این اتحادیه در اصل برای خدمت به انگلیسی‌ها تاسیس شد و نقش خود را به عنوان یک نهاد عربی هرگز ایفا نکرد به جز یک بار آن هم در دوران «جمال عبدالناصر».
وی همچنین درباره نقش آمریکا در بحران سوریه گفت که آمریکایی‌ها از‌‌ همان ابتدای بحران در سوریه عمل‌گرا بودند و سراغ هیچ‌کس نرفتند و آن‌ها در ‌‌نهایت فرد برنده را همراهی می‌کنند.
اسد در پایان تاکید کرد که جنگ، طولانی‌مدت است و هیچ گزینه‌ای جز پیروزی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز