خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی در بازدید از نمایشگاه «لایه‌های درون»:

هنرمندان زن حضور جدی در هنر کشور دارند

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۴۱

نمایشگاه لایه‌های درون روزگذشته اول اردیبهشت ماه با فروش ۴۳ میلیونی در گالری پردیس ملت به کار خود پایان داد.

ایلنا: احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر در آخرین روز نمایشگاه لایه درون از این نمایشگاه بازدید کرد و ضمن دیدار با نقاشان جوان یک تابلو نقاشی نیز خریداری کرد.
به گزارش ایلنا، نمایشگاه لایه‌های درون که از جمعه ۲۵ اسفندماه تا آخرین روز فرودین ماه در گالری پردیس ملت با حمایت موسسه تصویر شهر برپا شده بود؛ شب گذشته با فروش ۴۳ میلیونی به کار خود پایان داد. در این نمایشگاه ۵۰ اثر از ۱۹ هنرمند جوان بر روی دیوار رفت که در ایام نمایشگاه ۲۳ اثر به فروش رفت. بخش عمده این آثار توسط مجموعه داران و مردم عادی خریداری شده است. آثار این نمایشگاه از ۴۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان قیمت گذاری شده بودند.
احمد مسجد جامعی از آخرین بازدید کنندگان این نمایشگاه بود و در دیداری که از نمایشگاه «لایه‌های درون» داشت یک نقاشی اثر «مانلی منوچهری» را برای مجموعه شخصی‌اش خریداری کرد.
مسجدجامعی در این دیدار ضمن تمجید از آثار هنرمندان جوان گفت: برپایی نمایشگاه‌هایی که دربرگیرنده نگاه‌ها و آثارمتفاوتی است مایه خوشحالی است و باید از برپایی چنین نمایشگاه‌های حمایت کرد. همچنین باید شرایطی را فراهم کرد که هنرمندان جوان بتواند در تمام عرصه‌های هنری آثارشان را ارائه کنند.
به گفته احمد مسجد جامعی پردیس سینمای ملت با برپایی سلسله نمایشگاه‌هایی نظیر «جوانان پیشرو» و مشارکت مستمر در دوسالانههایی نظیر «نقاشان زیر ۲۵ سال دامون فر»، نقشی تاثیر گذار در معرفی نسل نو نقاشی ایران و کمک به تثبیت جایگاه آنان در مارکت داخلی هنر ایفا کرده است.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: من با بازدید از نمایشگاه‌های گروهی که تاکنون در پردیس سینمای ملت برپا شده است به این نکته وقوف پیدا کرده‌ام که هنرمندان زن نقاش حضور جدی و حرفه‌ای در نمایشگاه‌های که در شهر تهران برپا می‌شود دارند و این اتفاق در نمایشگاه لایه‌های درون نیز به خوبی قابل مشاهده است.
مسجدجامعی افزود: از ویژگی‌های بارز نقاشی‌های مجموعه لایه‌های درون می‌توان به خلق فضاهای زنانه اشاره کرد. فضاهایی که نه تنها شخصیت زن در آن حضور پررنگی دارد، بلکه در عدم حضور او نشانه‌های زنانه نیز به چشم می‌خورد.
وی درباره آثاری که در نمایشگاه لایه‌های درون به نمایش گذاشته شده‌اند گفت: با بازدید از این نمایشگاه به خوبی می‌توان این ادعا را مطرح کرد که هنرمندان نقاش جوان ایرانی بسیار پیشرو هستند و هر یک از این نقاشان با اینکه گوشه چشمی به آثار استادان پیش از خود دارند؛ اما در آثارشان به نوعی خود و دیدگاه‌هایشان را پیرامون جهان مطرح می‌کنند.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که فضاهای بیشتری که در اختیار نهادهای دولتی بدون استفاده مانده است در اختیار بخش نمایشگاهی قرار گیرد و در طول سال شاهد برپایی نمایشگاه‌های هنری متعددی باشیم.
به گفته وزیراسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ایرانیان از دیرباز هنرمند بودند و باید بتوانیم درعرصه بین المللی هنر ایرانی را آن گونه که است معرفی کنیم و اجازه ندهیم که هنر ایرانی در عرصه‌های مختلف به نام سایر ملت‌ها ثبت شود.
وی افزود: در سال‌های گذشته متاسفانه شاهد بودیم که بادگیرهای ایرانی که مرهون کوشش‌های معماران ایرانی هستند به نام کشورهای عربی ثبت شده‌اند و این اتفاق ممکن است حتی برای قالی و گلیم ایرانی به نام ترک‌ها رخ دهد و باید از این اتفاقات جلوگیری کنیم.
به گفته مسجد جامعی برپایی نمایشگاه‌های متعدد هنری درعرصه‌های مختلف این فرصت و امکان را فراهم می‌کند که به هنر ایرانی از زاویه‌های مختلفی نگاه شود و زمینه گفت‌و‌گو و بازخوانی دوباره آن‌ها فراهم شود.
از بازدید کنندگان روز پایانی این نمایشگاه می‌توان به سید هادی منبتی رییس موسسه تصویر شهر، حمید کشمیرشکن، جنت رادی نمایشگاه گردان به نام انگلیسی، علی اتحاد و وحید چمانی از هنرمندان جوان و شناخته شده کشور، اشاره کرد.
حمید کشمیرشکن نیز درباره این نمایشگاه گفت: به نظر من نمایشگاه لایه‌های درون از تنوع بالایی برخوردار است و این نمایشگاه را به نوعی می‌توان ادامه سلسله نمایشگاه‌های جوانان پیشرو که در پردیس سینمای ملت برپا شده‌اند، دانست.
وی افزود: بخش عمده تنوعی که در نمایشگاه «لایه‌های درون» می‌بینیم ناشی از شور و حال و جوانی هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه است که با نوع آوری به خلق اثر می‌پردازند.
این منتقد و پژوهشگر هنری در ادامه یادآور شد: برای معرفی هنر مدرن و جوان ایران نباید تنها به برپایی نمایشگاه‌های گروهی اکتفا کرد، بلکه بخش مهمی از حمایتی که می‌توان از هنر مدرن ایران کرد ایجاد فضای نقد و گفت‌و‌گو درباره آثار است تا هنرمندان جوان آگاهانه مسیر خویش را پی گیرند.
همچنین جنت رادی نمایشگاه گردان به نام انگلیسی گفت: نمایشگاه لایه‌های درون دربرگیرنده آثار ارزشمندی است و این نمایشگاه گروهی به نوعی نمایانگر هنر مدرن ایران است.
به گفته این گالری دار بین الملی که حضور جدی در حراج آثار تجسمی دارد؛ هنر معاصر ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اینجایگاه را نباید تنها مختص به نقاشی و یا رسانه خاص کرد بلکه هنرمندان معاصر و جوان ایران در عرصه بین المللی بسیار فعال و قوی هستند.
در نمایشگاه لایه‌های درون؛ آثار سارا ابری، مسعود امام قلی، مصطفی چوب تراش، شیما خشخاشی، سبا سلیمانی، سارا سهیلی فر، نسترن سیف الله‌زاده، سارا شکیب، عرفانه صمصام شریعت، پردیس شفیعیون، تهمینه طاهباز، سینا قاسمی شیلر، مجتبی قاسمی شیلر، پگاه کشمیرشکن، فرشته محسنی، پونه مختارپور، فرهاد مفوز، مینا ملاح‌نژاد، مانلی منوچهری به نمایش درآمد. جسارت در ارایه نگاههای تازه، فرم‌های تصویری نوین و بعضا جذاب بصری، رعایت اصل تجربه گرایی و به چالش کشیدن آموزه‌های هنر مدرنیستی از شاخصه‌های بارز آثار این هنرمندان بود. نمایشگاه لایه‌های درون با گذشت ۳۷ روز و با فروش ۴۳ میلیونی به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز