خبرگزاری کار ایران

جشنواره موسیقی الکتروآکوستیک برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۸۹۳

طی دو روز در سنندج

فستیوال دو روزه موسیقی الکتروآکوستیک در روزهای ۱ و ۲ خرداد در شهر سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در پی مساعدت انجمن علمی موسیقی دانشکده هنر و معماری و معاونت فرهنگی دانشگاه کردستان، دبیرخانه شهر خلاق و شهرداری سنندج، فستیوالی در روزهای ۱ و ۲ خرداد ۱۴۰۳ در زمینه موسیقی الکتروآکوستیک در این دانشگاه برگزار می‌شود. 

سنندج از چندی پیش با توجه به پیشینه‌اش در فعالیت‌های موسیقی (از جشن‌های سالانه موسیقی محلی تا جشنواره‌ها و رویدادهای اخیر در زمینه‌های مختلف موسیقی) از طرف سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق در زمینه موسیقی انتخاب شده است. 

موسیقی الکتروآکوستیک حوزه‌ای نوین از موسیقی بین المللی است که در کشورهای مختلف و در فضاهای آکادمیک در سراسر دنیا در جریان و رو به پیشرفت است. 

فستیوال موسیقی الکتروآکوستیک سنندج با حضور شاهرخ خواجه نوری، و با مشارکت گروه موسیقی یارآوا و موسیقی‌دانان متعدد دیگر ایرانی از داخل و خارج کشور، در قالب مجموعه‌ای از سمینارها و دو کنسرت شامل اجرای کارهای موسیقی الکتروآکوستیک، الکترونیک زنده، به صورت محض و یا با همراهی سازهای غربی و ایرانی به صورت تکنوازی و یا آنسامبل، رخ می‌دهد. 

در بخش سمینار جنبه‌های نظری موسیقی الکتروآکوستیک در قالب سه سخنرانی با عنوان «نقش موسیقی در کامپیوتر» توسط سهراب معتبر و «مفهوم آهنگسازی/قطعه در اجرای الکترونیک زنده» توسط آروین صداقت‌کیش و «موتور BLDC و روشنایی حقیقت در اجتماع مدرن ایران: طرح چند مسأله درباره سنت و موسیقی مدرن در ایران» توسط مهدی کازرونی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش شرح آثار دو سخنرانی ارائه می‎شود. اثری از شاهرخ خواجه نوری توسط او و آثار الکترونیک علیرضا مشایخی- «اصوات خوشحال الکترونیک» توسط مهدی جلالی شرح داده و بررسی می‎شود. در زمینه مسائل تکنیکی نیز سه سخنرانی در بخش سمینار گنجانده شده است. «مقدمه‌ای بر آهنگسازی با زبان سوپر کلایدر» توسط امیر تیموری، «موسیقی الکترونیک دست ساز» توسط مهدی بهبودی ارائه می‌شود و علیرضا فرهنگ نیز «نمادگذاری ژست و مدلسازی صدای انسان» را در فرایند آهنگسازی قطعه‌ای از خود تشریح می‌کند. 

برنامه کنسرت‌ها شامل اجرای آثار الکتروآکوستیک برای فیکس مدیا از علیرضا فرهنگ، امیر تیموری، آیدین صمیمی مفخم، مهدی کازرونی و محمدرضا مجیدی، آثاری برای ساز و الکترونیک از شاهرخ خواجه‌نوری، آروین صداقت‌کیش، ارسلان عابدیان، علی بلیغی و کارن سلاجقه و اجراهای الکترونیک زنده توسط سهراب معتبر و مهدی بهبودی می‌شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز