خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خبر داد؛

ممنوعیت ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوزهای کاغذی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۵۳۹

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب‌وکار کشور، از ابتدای خرداد ماه سال جاری ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوزهای کاغذی قدیمی و فاقد QR کد، ممنوع است.

به گزارش ایلنا، سعید ملااسماعیلی در جمع خبرنگاران، افزود: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب‌وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نام آنها در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور به آدرس http://qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس حکم تبصره 7 ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، تمامی مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تبدیل به مجوز الکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب‌وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، از نظر قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اظهار داشت: در این راستا نیاز است دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی با مراجعه به درگاه ملی مجوزها، در کمتر از 5 دقیقه مجوزهای کاغذی قدیمی خود را به مجوزهای الکترونیکی جدید تبدیل کنند.

ملااسماعیلی تصریح کرد: دارندگان مجوزهای کاغذی قدیمی می‌توانند با گوشی همراه و با ورود تنها 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کدصنفی و کدپستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir به سرعت، رایگان و بدون مراجعه حضوری به دستگاه‌های دولتی، مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

وی بیان داشت: 55 هزار و 514 درخواست صدور مجوز کسب‌وکار الکترونیکی در استان ثبت شده است. ثبت این مجوزها منجر به صدور 31 هزار و 763 مجوز کسب‌وکار الکترونیکی در استان شده است. از مجموع درخواست‌های صدور مجوز الکترونیکی در استان، 24 هزار و ۷۵۰ مورد مربوط به مجوزهای ثبت‌محور (اعلانی) بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تأکید کرد: بر اساس اعلام مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب‌وکار کشور، در این استان از ابتدای زمستان سال گذشته تاکنون 6148 مورد معادل 11.9 درصد از کل مجوزهای صنفی قدیمی موجود در استان به شناسه یکتا تبدیل شده‌اند.

ملااسماعیلی ابراز داشت: در این راستا نیاز است با برگزاری میزهای خدمت در محل اتحادیه‌های اصناف، بازار و محل برگزاری نماز جمعه، با استفاده از ظرفیت اتاق اصناف، اتاق تعاون و مراجع صدور مجوزها در سطح هر شهرستان، تسریع در تبدیل مجوزهای قدیمی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز