خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بیکاری بیشتر منشاء فرهنگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۸۳۴

چکشیان با اشاره به این‌که ارتقای فرهنگ کار از مهم‌ترین وظایف است، گفت: اهتمام به ارتقای فرهنگ کار؛ برطرف کردن مهم‌ترین دغدغه رهبری در حوزه رفع موانع تولید است.

به گزارش ایلنا، محمد چکشیان (معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار) با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در منظومه فکری مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین موانع تولید را موانع فرهنگی دانسته‌اند یعنی به‌عبارت دیگر مهم‌ترین اقدام در حوزه رفع موانع تولید و در نتیجه رشد تولید توجه به حوزه فرهنگ و برنامه‌ریزی برای رفع موانع فرهنگی تولید است. 

چکشیان با اشاره به این‌که رسیدگی و ارتقای فرهنگ جامعه کار و تولید از مهم‌ترین وظایف این معاونت در بخش فرهنگی معاونت است، گفت: اهتمام به ارتقای فرهنگ کار؛ برطرف کردن مهم‌ترین دغدغه رهبری در حوزه رفع موانع تولید است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصریح بر این‌که بخش قابل توجهی از بیکاری در جامعه منشاء فرهنگی دارد، گفت: مسأله اشتغال صرفاً به علت فقدان کار مناسب نیست و بخش از آن به جهت‌عدم اشتغال‌پذیری جوانان در سنین فعالیت است. 

وی با ابراز این‌که وظیفه نهادهای جریان‌سازِ فرهنگی توجه به موانع اشتغال‌پذیری جوانان و آگاهی‌سازی خانواده‌ها است، افزود: مواردی همچون ناامیدی و احساس ناعدالتی، سرگرمی‌های مضر و توجه بیش از حد به فضای مجازی موانعی است که باعث اختلال در اشتغال‌پذیری جوانان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز