خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی استان لرستان:

استان لرستان، پیشرو در اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی/ اجرای ۱۱۱۳ هکتار یکپارچه‌سازی در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۰۰۸

مدیر امور اراضی استان لرستان با اشاره به اهمیت طرح یکپارچه‌سازی اراضی و اینکه لرستان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است، گفت: سال ۱۴۰۲ کار یکپارچه‌سازی ۱۱۱۳ هکتار از اراضی این استان به اتمام و تحویل کشاورزان و بهره‌برداران شده و هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، بهرام میردریکوند ضمن بیان این مطلب، اضافه کرد: با اینکه تعهد سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برای سال ۱۴۰۲ حدود ۹۲۰ هکتار بوده اما با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، کار یکپارچه‌سازی ۱۱۱۳ هکتار از اراضی انجام و به بهره‌برداران تحویل داده شده است.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۳ طرح یکپارچه‌سازی ۲هزار  هکتار دیگر از اراضی به اتمام خواهد رسید که بدین ترتیب، کل میزان اراضی یکپارچه‌سازی شده در استان لرستان رقمی بالغ بر ۵ هزار هکتار خواهد بود.

میردریکوند در این خصوص توضیح داد: یکی از پروژه‌های مهم و شاخص  امور اراضی در راستای تحقق شعار سال، یکپارچه‌سازی اراضی و تبدیل اراضی خرد و کم بازده به اراضی بزرگ، فنی و بهره ور است که بتوان تولید محصولات کشاورزی را به صورت اقتصادی و قابل قبول در آنها انجام داد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های آبیاری نوین، ایجاد جاده بین اراضی، اعطای نهادهای کشاورزی و باغی و... از جمله اقدامات فنی و تشویقی برای اجرای طرح‌های یکپارچه‌سازی اراضی است.

مدیر امور اراضی استان لرستان با اشاره به  اهمیت طرح‌های یکپارچه‌سازی اراضی، گفت: به عنوان مثال در مورد محصولات زراعی و محصول استراتژیکی مانند گندم، با اقدامات انجام گرفته، میزان عملکرد در واحد سطح از حدود یک تن در هکتار به عملکرد متوسط ۵ الی ۶ تن رسیده و در برخی اراضی حتی عملکردهای تا بالای ۱۰ تن نیز بدست می‌آید.

میردریکوند اضافه کرد: این طرح علاوه بر افزایش بهره‌وری در کشاورزی، تاثیر زیادی نیز در اشتغالزایی و بهبود معیشت کشاورزان، ایجاد اشتغال، کمک به امنیت غذایی و ... دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز