خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شورای هماهنگی کار گلستان:

کارگران اخراجی باید وکیل رایگان داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۱۲۶

رئیس کانون شورای هماهنگی کار گلستان گفت: کارگران مشکلات معیشتی دارند و اگر کارفرما کارگر را اخراج کند این فرد حتی پولی ندارد وکیل بگیرد. قرار است تفاهم نامه ای بین کانون شوراها و دادگستری و کانون وکلا انجام شود که برای کارگران اخراجی وکیل رایگان گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنای گلستان، روح الله تجری در دیدار با مدیر کل دادگستری گلستان اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در ۴۶ هزار ۶۶۹ کارگاه مشمول قانون کار فعالیت می‌کنند. ۳۵۰  تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که ۷۷ درصد این تشکل ها کارگری هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز کارگرانی هستند که آگاهی از قانون کار ندارند و در بعضی از موارد کارفرمایان سواستفاده می کنند و کارگر را اخراج می‌کنند.

وی تصریح کرد: هرچه آگاهی جامعه کارگری بالا برود قطعا دغدغه‌ها و دردسرهای کمتری را در استان شاهد خواهیم بود. دولت به عنوان متولی اجرای قانون کارگران اجتماعی باید نظارت بیشتری در حسن اجرای قانون داشته باشد‌.

تجری یادآور شد: کارگران مشکلات معیشتی دارند و اگر کارفرما کارگر را اخراج کند این فرد حتی پولی ندارد وکیل بگیرد. قرار است تفاهم نامه ای بین کانون شوراها و دادگستری و کانون وکلا انجام شود که برای کارگران اخراجی وکیل رایگان گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران کارخانه ها، سربازان جنگ‌ اقتصادی هستند و مسئولین باید از آنها حمایت کنند. امیدواریم دولت سیزدهم با برنامه ریزی های دقیق و ایجاد اشتغال پایدار، شرایط را برای کارگران فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز