خبرگزاری کار ایران

در دیدار نمایندگان کارگری با استاندار زنجان عنوان شد؛

کارگران وفادارترین رزمندگان جبهه های جنگ اقتصادی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۴۸۹

استاندار زنجان، با بیان اینکه مجموعه مسئولین استان در صدد رفع مشکلات جامعه کارگری هستند، تاکید کرد: کارگران وفادارترین رزمندگان جبهه های جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، شامگاه امروز سه شنبه (11اردیبهشت1403) همزمان با روز جهانی کارگر، در دیدار صمیمی با نمایندگان تشکل های کارگری استان، با اشاره به اینکه جامعه کارگری در وضعیت حاضر برای استقلال تلاش می کنند، اظهار داشت: جنگ اقتصادی فاقد جبهه جغرافیایی است و کارگران وفادارترین رزمندگان این جبهه های جنگ اقتصادی هستند.

 استاندار زنجان، با بیان اهمیت تولید سرمایه و نقش سرمایه گذاری و تولید در استان، ادامه داد: مجموعه مسئولین استان در صدد رفع مشکلات جامعه کارگری هستند.

وی، با اشاره به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و ایجاد امنیت شغلی در راستای ایجاد انگیزه در جامعه کارگری در واحد های تولیدی استان، تصریح کرد: بزودی مسئله ایجاد امنیت شغلی برای افراد فعال در واحد های صنعتی و تولیدی استان به صورت ویژه پیگیری می شود.

افشارچی، افزایش حقوق کارگران و نیروی انسانی فعال در واحدهای تولیدی را برای کارفرمایان بعنوان یک فرهنگ عنوان کرد و گفت: بنگاههای اقتصادی و نیروی انسانی فعال کاملا مکمل یکدیگر هستند که باید تعامل دو سویه داشته باشند.

در ادامه این جلسه ابولفضل رفیعی، نیز کارگران و کارفرمایان را در کنار هم نیرو محرکه و چرخ های راه اندازی توسعه اقتصادی در جامعه برشمرد و گفت: ما در راستای دفاع از حق و حقوق قانونی کارگران هیچگاه کوتاه نمی آییم.

رئیس کمیسیون امنیت کارگران استان، با اشاره به رویکرد اصلی کارفرمایان برای حفظ حق و حقوق قانونی کارگران در جامعه، تصریح کرد: کارگران در توسعه اقتصادی نقش بسزایی دارند.

رفیعی، همچنین با بیان اهمیت امنیت شغلی کارگران در جامعه بعنوان یک دغدغه برای آنها، تاکید کرد: در این خصوص قوانین باید به نوعی اصلاح و به نفع کارگر و امنیت شغلی نیروی انسانی فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی متمایل شود.

معاون سیاسی امنیتی_ استاندار زنجان، در خصوص مشکلات کارگران شهرداری نیز، یادآورشد: مشکلات این افراد از طریق امور شهری و سازمانهای مرتبط در حال پیگیری وحل است.

طیب جعفری، هم با اشاره به رویکرد افزایش کارگران واحد های تولیدی استان، افزود: ضریب نفوذ طرح طبقه بندی مشاغل در راستای ایجاد انگیزه در کارگران باز بینی می شود.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، با بیان کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های اختلافات کارگری و کارفرمایی، ادامه داد: شاهد رشد منفی نرخ و رشد تعداد بیمه بیکاری در استان بودیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، با اشاره به اهمیت بحث طبقه بندی مشاغل، گفت: کارفرمایان در خصوص معرفی سخت و زیان آور بودن مشاغل نقش تعیین کننده و دخیل هستند.

وی، همچنین با اشاره به اینکه سخت و زیان آور بودن کار در واحد های تولیدی و صنعتی را کارشناسان مرتبط مشخص می کنند، ادامه داد: معترضین در این زمینه می توانند به کمیته مربوطه در خواست اعتراض بدهند.

اجاقلو، نیز با اشاره به آمارها و شاخص های این مجموعه برای بهره مندی کارگران از رفاه اجتماعی نسبی، امکانات ورزشی و ... خبر از افزایش خانه های فرهنگ برای این قشرداد.

معاون اداره کار، تعاون و امور اجتماعی استان، شاخص های روابط کار را با 247 مورد با افزایش 20 درصدی عنوان کرد و گفت: شاهد 30 تشکل جدید در استان بودیم.

وی، تعداد حوادث ناشی از کار را با روند کاهشی مطلوب برشمرد و گفت: بازرسی و بررسی پرونده های سخت و زیان آور به صورت صد در صدی رسیدگی شده است.

 در ادامه این دیدار صمیمی حسن ندرلو، نیز با اشاره به اینکه مشکلات زیادی که گریبان کارگران را گرفته است، اظهار داشت: مسائل مربوط به امنیت شغلی بر خلاف دستور پیگیری از سال قبل تا به امروز محقق نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران زنجان، با اشاره به نبود امنیت شغلی و حقوق کم کارگران، یادآور شد: حقوق کارگران حتی به اندازه پول ادوکلن کارفرمایان نمی شود.

به گفته وی، با 10 میلیون تومان دریافتی ماهانه کارگران توان اداره زندگی را ندارند و کارگرانی با عنوان کارگر ساده نیازمند توجه بیشتر برای حل مشکلات و ادامه زندگی هستند؛ باید در خصوص رتبه بندی مشاغل نیز تدابیری اساسی اتخاذ شود.

مصطفوی، دیگر نماینده کارگری، نیز، با تاکید بر حل مشکلات حوزه حمل و نقل در زنجیره تولید تا مصرف، ادامه داد: با این حجم از جابه جای کالا در استان که کارگران بیشترین نقش را در این زمینه دارند وجود این همه مشکلات در مسیر کارگران انصاف نیست.

 عضو هیئت مدیره کانون رانندگان کشور، با اشاره به اهمیت جابه جایی مسافر و حمل و نقل کالا های اساسی و غیر اساسی در سطح استان و کشور، تصریح کرد: وضعیت امنیت در جاده های کشور و استان مناسب نیست.

مصطفوی، باجگیری ارازل و اوباش در جاده ها را یکی از مشکلات حوزه حمل و نقل عنوان کرد و گفت: گرانی کالا ها و تجهیزات حمل و نقل و ماشین آلات استاندارد جزو فشارهای مضاعف در حوزه حمل و نقل به تک تک کارگرا و کارفرمایان است که علاوه بر فشار جسمی باعث فشار روحی نیز می‌شود.

وی، همچنین با اشاره به وضعیت آسفالت و وجود مشکلات راه سازی در اتوبان زنجان _ تبریز و زنجان _ قزوین بویژه در محدود شهرستان ابهر، تاکید کرد: پایانه مسافر بری زنجان در شان شهروندان استان زنجان نیست.

نماینده رانندگان استان، اضافه کرد: در حوزه تامین سوخت ماشین آلات برای حمل و نقل جاده ای نیز مشکلاتی وجود دارد که باید سریعتر حل شود.

علی عباسی، دیگر نماینده کارگری در زنجان، هم با اشاره به حل مشکلات سازمانی کارگران شهرداری زنجان، در سطح ملی و استانی، ادامه داد: برخلاف دستور و پیگیری مسئولین استان از سال گذشته هنوز کارگران شهرداری به خواسته خود نرسیده اند.

عباسی، گفت: تا به امروز طرح طبقه بندی مشاغل در شهرداری نتیجه ای نداشته است.

وی، افزود: صداقت کارگران و پاکبانان مخلص زنجانی باید قدر داشته باشد.

عضو شورای اسلامی کار شهرداری، با اشاره به چارت سازمانی تعداد زیادی از این افراد از سوی مرکز، گفت: کار بلدان در زنجان مدیر نیستند و مدیران کاربلد نیستند.

همایونی، رئیس شورای کار شهرداری زنجان و نماینده کارگری کارگران شهرداری نیز بزرگترین مشکل کارگران را رتبه بندی مشاغل عنوان کرد و گفت: کارگران با 10 میلیون حقوق دریافتی توان پرداخت اقساط 12 میلیون تومانی مسکن ملی را ندارند.

هرمز بهادری، نماینده کارگران شرکت جهاد نصر زنجان، نیز، خاطر نشان شد: اکثر کارگران این شرکت فاقد مسکن هستند.

ملکی، دیگر نماینده کارگری از گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان، با اشاره به اینکه آلودگی در شرکت های روی، کار برای کارگران در این واحد های تولیدی استان را سخت و زیان آور کرده است، ادامه داد:  اجرای طرح سخت و زیان آور بودن کار دراین واحد ها باید برای تمامی مشاغل و افراد مشغول به کار در شهرک های صنعتی روی را در بر بگیرد نه فقط افراد در معرض آلودگی چرا که تمام هوای شهرک و نواحی صنعتی آلوده است.

وی، تاکید کرد: اعلام سخت و زیان آور بودن کار در واحدهای تولیدی صنعتی سرب، روی و معادن برای تمامی مشاغل و تمامی برای افراد شاغل در واحد های صنعتی استان الزامی است.
 

کارگران وفادارترین رزمندگان جبهه های جنگ اقتصادی هستند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز