خبرگزاری کار ایران

انسداد ۹۵۰۰ صفحه و کانال که توسط اراذل و اوباش مدیریت می شد + بازداشت ۱۶۰۰ نفر

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۸۷

رئیس پلیس فتای فراجا از برخورد جدی با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری مجموعا ۳ هزار نفر در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار وحید مجید در تشریح جزئیات این خبر گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳۰۰۰ مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضایی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

مجید تاکید کرد: ذکر این نکته قابل توجه است که بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند؛ بنابراین عملا خرید و فروشی ضورت نمی‌گرفت و اسلحه ای در کار نبود. 

وی با اشاره به این که قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه های اجتماعی تولید و منتشر می کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، مجید همچنین اظهار داشت: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل و اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز