خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس:

سرمایه گذاران در فارس به حمایت های دولتی و زیرساختی نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۶۵۴

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: با توجه به ظرفیت های قابل توجه فارس در حوزه تولید و اقتصاد، می توان به تامین نیاز کشورهای حوزه آفریقا و آسیای میانه و همچنین جذب سرمایه های خارجی و فرامنطقه ای توسط شرکت های استان فارسی امیدوار بود.

به گزارش ایلنا، سید مهدی خادمی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی به صورت ویژه و دانش محور،توسعه حلقه های زنجیره ارزش را در دستور کار قرار دهند، گفت:ظرفیت های قابل توجه فارس در حوزه تولید و اقتصاد، می تواند به تامین نیاز کشورهای حوزه آفریقا و آسیای میانه منجر شود.

 وی برگزاری همزمان نمایشگاه اکسپو 2024 با اجلاس همکاری های مشترک ایران و آفریقا را نشانه تغییر رویکردهای اقتصادی کشور و تعریف جامعه هدف جدید در کشورهای آفریقا، آسیای میانه و آسیای شرقی توصیف کرد.

 خادمی برپایی نمایشگاه اکسپو 2024 را گامی موثر در راستای توسعه زنجیره های ارزش عنوان کرد و گفت: رویکرد این نمایشگاه را نیز توسعه حلقه های زنجیره ارزش راهبردی با هدف جلوگیری از خام فروشی است.

وی در جریان دومین روز برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) ضمن اشاره به توانمندی های استان فارس در حوزه های کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع معدنی، گردشگری و خدمات ابرازداشت: انتظار می رود واحدهای تولیدی به صورت ویژه و دانش محور به موضوع توسعه حلقه های زنجیره ارزش با رویکرد اشتغالزایی بپردازند.

خادمی از جمله ویژگی های پروژه های زنجیره ارزش را توجه به حوزه های دانش، تولید و توسعه عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاران در راستای سرمایه‌گذاری و توسعه در استان فارس به حمایت های دولتی و زیرساختی نیاز دارند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس در پاسخ به اینگه آیا بانک ها و دیگر نهادهای مالی هم نقشی در تامین مالی سرمایه‌گذاران دارند؛ یا خیر: ابرازداشت: موضوع استفاده از ابزارهای نوین مالی برای نخستین بار در استان فارس به صورت ویژه در نظرگرفته شده و کارگزاری ها، بانک ها، موسسات مالی خصوصی و دولتی به سرمایه گذاران مشاوره می دهند.

خادمی در پاسخ به اینکه پیش بینی شما از خروجی و برونداد این نمایشگاه چیست؛ ابرازداشت: با توجه به اینکه این نمایشگاه همزمان با اجلاس همکاری های مشترک ایران و آفریقا برگزار می شود؛ به نظر می رسد رویکردهای اقتصادی کشور از همسایه محوری فراتر رفته و جامعه هدف جدیدی را در کشورهای آفریقا، آسیای میانه و آسیای شرقی دنبال می‌کند.

به گفته وی، با توجه به ظرفیت های قابل توجه استان فارس در حوزه تولید و اقتصاد، می توان به تامین نیازمندی های مختلف کشورهای حوزه آفریقا و آسیای میانه و همچنین جذب سرمایه های خارجی و فرامنطقه ای در این حوزه ها امیدوار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز