خبرگزاری کار ایران

روز جهانی ماما سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۱۰۴

روز جهانی ماما فرصتی است تا از کار ارزشمند این افراد قدردانی کنیم.

مامایی به عنوان مراقبت ماهرانه، شایسته و محبت آمیز از زنان باردار، نوزادان تازه متولد شده در طول بارداری، تولد، پس از زایمان و هفته‌های اولیه زندگی کودک تعریف می‌شود. می‌توان گفت سابقه مامایی به دوران پیش از تاریخ باز می گردد. ماما یا قابله‌های پیشین نقش بسیاری مهمی در زادآوری و سلامت جوامع بشری دارند.

تاریخ دقیق روز جهانی ماما در سال 1403 و تقویم رسمی ایران برابر است با :

یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۱۶

 

تاریخ دقیق روز جهانی ماما در تقویم میلادی مصادف است با :

Sunday, May 5, 2024

2024-05-05

 

تاریخ دقیق روز جهانی ماما در تقویم قمری مصادف است با :

الأحد‬، ٢٦ شوال ١٤٤٥

۱۴۴۵/۱۰/۲۶

 

ماما کیست؟

اما شاید بخواهید بدانید که ماما کیست. ماما یک متخصص بهداشت است که برای حمایت و مراقبت از زنان در دوران بارداری و زایمان آموزش دیده است. آنها کمک می‌کنند تا در دوران بارداری سالم بمانید و در صورت عدم بروز عوارض، با مداخله اندک زایمان کنید. ماماها همچنین در چند هفته اول پس از تولد از شما و کودکتان مراقبت می کنند.

یک ماما کسی است که در یک برنامه آموزشی مامایی پذیرفته شده، دوره مقرر در رشته مامایی را با موفقیت به پایان رسانده و مدارک لازم را کسب کرده باشد. این فرد مدرک معتبر در این رشته را از مراجع زیربط دریافت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز