خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله اشرفی شاهرودی:

با انتخاب اصلح نااهلان را از جمع بیرون کنیم

کد خبر : ۶۴۷۹۴

ولی فقیه چهره‌ای الهی بوده که برای مردم و بدون در نظرگیری منافع شخصی و به‌دور از جاه‌طلبی تکلیف خود را در برابر این مقام الهی انجام می‌دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه مشهد انتخابات را فرصتی برای ماندگاری جماعت اهل در کنار ولایت‌فقیه و در خط انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: با روی کار آوردن فرد اصلح در انتخابات، باید نااهلان را از جمع بیرون ‌کنیم.

به گزارش ایلنا،‌ آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی صبح امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه جوانان آرمانگرا، رهروان ولایت اظهار کرد: باید رئیس جمهوری رو کار بیاید که دلش برای این مردم بتپد.

وی افزود: یکی از اقشار مهم تاثیرگذار در حوزه کارآمدی و یا ناکارآمدی دولت‌ها حضور موثر جوانان و دانشگاهیان در این عرصه است.

اشرفی شاهرودی با بیان اینکه انقلاب اسلامی خودباوری را در جامعه اسلامی درونی و تبیین کرد، خاطرنشان کرد: نظام سلطه و شاهنشاهی با اعمال ناجوانمردانه خود عزت نفس را از این ملت گرفته بود اما وقوع انقلاب تحولی عظیم در حوزه خودباوری آحاد ملت ایران ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: نقش جوانان و به ویژه دانشگاهیان در این عرصه حائز اهمیت بوده به طوری که هر جوان به منزله امتی به شمار می‌رود و این یعنی هر جوان این مملکت به اندازه یک امت در تحول جامعه می‌تواند اثربخش باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه مشهد با ابراز نارضایتی از بروز و ظهور برخی الگوهای غربی و پوچ میان جوانان، گفت: با کمال تاسف، در برخی موارد شاهد الگوبرداری نادرست جوانان از الگوهای غربی و پوچ هستیم؛ چرا یک جوان ایرانی با وجود داشتن فرهنگی اصیل و غنی از این الگوها استفاده می‎کند.

وی ادامه داد: اینکه جوانان در مقابل اینگونه کنش‌ها، واکنش نشان دهند باید اصلاح شود و حرکت به سمت تعالی برخاسته از معرفت و شناخت منطقی باشد.

اشرفی شاهرودی با تاکید بر اینکه باید جوانان التزام جدی به نماز و واجبات خود داشته باشند، یادآور شد: باید اندیشه‌های والا و خدایی را در مسیر درست خود قرارداده و مدیریت کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه مشهد شناخت حق را از باطل یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های قشر نوجوان و آگاه دانشگاهی توصیف کرد و افزود: جوانان باید افکار و اندیشه خود را متمرکز این مسئله کنند که حق را تشخیص داده و دستاویز تبلیغات پوچ و کاذب قرار نگیرند.

وی اظهار داشت: با شناخت حق از باطل و انتخاب مسیر درست می‌توان به منزله مشعلی فروزان دیگران را نیز از این موهبت بهره‌مند ساخت.

اشرفی شاهرودی از ولایت‌فقیه با عنوان عارف به دستورات دین یاد کرد و ادامه داد: ولایت فقیه شخص نیست، سمت نیست، بلکه ولی فقیه مجری عارف و عالم و عادلی است که تکلیف تبیین دستورات الهی را در عصر حاضر بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: نگاه به ولایت فقیه باید فراتر از یک شخص باشد؛ ولی فقیه چهره‌ای الهی بوده که برای مردم و بدون در نظرگیری منافع شخصی و به‌دور از جاه‌طلبی تکلیف خود را در برابر این مقام الهی انجام می‌دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه مشهد انتخابات را فرصتی برای ماندگاری جماعت اهل در کنار ولایت‌فقیه و در خط انقلاب اسلامی توصیف کرد و اذعان داشت: در انتخابات باید به‌گونه‌ای اصلح را روی کار بیاوریم که نااهلان را از جمع خارج کنیم.

اشرفی شاهرودی با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور و تبعات منفی تحریم‌ها بر جامعه گفت: اگر مسئولان در شرایط تحریم به فکر منافع شخصی و سود خود باشند، هیچ کاری از پیش نمی‌بریم و فشار تحریم هر روز بیش از پیش محسوس می‌شود، اما اگر همدلی و دغدغه مردم را سرفصل کار خود قرار دهیم از این شرایط سخت به سلامت عبور می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز