خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جاده چالوس بازگشایی شده است/ خطر ریزش سنگ به دلیل تداوم بارش برف

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۷۳۶

جانشین رئیس پلیس راه کشور از بازگشایی جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال خبر داد، اما تاکید کرد که به دلیل تداوم بارش برف در این محورها، خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ همچنان وجود دارد و بهتر است هموطنان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

«سرهنگ سیاوش محبی»، جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور توضیح داد: از شب گذشته (پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲) شاهد بارش برف و باران در بیشتر محورهای مواصلاتی سراسر کشور بوده‌ایم که این مساله منجر به دشواری عبور و مرور در بسیاری از جاده‌ها به‌ویژه در شمال غربی، غرب، جنوب غربی و نیمه شمالی کشور شده است. 

وی افزود: آزادراه تهران - شمال و محور کرج - چالوس شب گذشته از ساعت ۲۳:۴۰ به دلیل بارش برف و کولاک و مه‌گرفتگی و با توجه به احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن، مسدود شدند، اما از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲) هر دو محور بازگشایی شده است. 

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: با وجود بازگشایی جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال، به دلیل تداوم بارش برف و احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ، رانندگی در این محورها خطرناک است و از هموطنان می‌خواهیم در صورت ضرورت سفر به استان‌های شمالی، از مسیرهای جایگزین استفاده کنند. 

جانشین رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: بارش برف در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال همچنان ادامه دارد و از هموطنان می‌خواهیم از انجام سفرهای غیرضروری به شمال کشور به‌شدت پرهیز کنند و در صورت الزام به انجام سفر به استان‌های شمالی، حتما از تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ استفاده کنند و البسه مناسب، پتو و غذای کافی به همراه داشته باشند. 

وی در پایان تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش برف و باران در اغلب محورهای مواصلاتی کشور به‌ویژه در استان‌های شمالی تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و روزهای آینده، زمان مناسبی برای سفر به شمال کشور محسوب نمی‌شود. از هموطنان می‌خواهیم در صورت ضرورت سفر به این مناطق حتما از سالم بودن بخاری، برف‌پاکن و سایر تجهیزات خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز