خبرگزاری کار ایران

هشدار زرد هواشناسی درباره بارش باران در بیش از ۲۰ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۷۱

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از بارش باران در بیش از ۲۰ استان کشور از امروز (سه‌شنبه) تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس هشدار زرد صادرشده توسط سازمان هواشناسی کشور، از امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین) تا روز جمعه (۱۰ فروردین) بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف، در نقاط گرمسیر همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، برخی نقاط خیزش گرد و خاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه بیش از ۲۰ استان را فرا می‌گیرد. 

منطقه اثر فعالیت سامانه بارشی یادشده در روز سه‌شنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، دامنه و ارتفاعات گیلان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و در روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، قزوین، شمال همدان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز خواهد بود. 

این سامانه بارشی در روز پنجشنبه در استان‌های لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان و در روز جمعه در استان‌های شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان فعالیت می‌کند. 

این شرایط اثرات مخاطره‌آمیزی همچون احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی را در پی دارد. 

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در دوره فعالیت سامانه نسبت به احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز