خبرگزاری کار ایران

توضیح سخنگوی شهرداری درباره برگزاری مراسم‌های افطاری در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۱۵۸

سخنگوی شهرداری درباره برگزاری رویدادهایی مانند مراسم‌های افطاری در تهران و توزیع کیک ۲تنی جشن تولد امام حسن (ع) توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: راهبرد مجموعه شهرداری تهران در این دوره برگزاری رویدادهای مردمی میدانی با مشارکت خود مردم و با حضور مجموعه نهادهای فرهنگی است تا یک اتفاق خوب را در میدان‌ها و خیابان‌های پایتخت رقم بزند.

وی افزود: امسال همزمانی نوروز و ماه رمضان باعث شد تا شهرداری تهران برنامه‌های مفصلی را تدارک ببیند. برنامه بهار قرآن و بهار ایران در پارک لاله و همچنین برنامه افطارخونه در بلوار کشاورز در همین راستا برگزار شد. این‌ها از جمله برنامه‌های شاخص بود که افطاری ساده و برنامه‌های شاد در آن تدارک دیده شده است. در کنار این موضوعات، در برج میلاد، مجموعه عباس‌آباد و دریاچه چیتگر هم برنامه‌هایی در حوزه گردشگری و خدمات‌رسانی برگزار می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در بلوار کشاورز یک اتفاق مهم افتاد و آن توزیع کیک ۲تنی جشن تولد امام حسن (ع) بود که به همت سازمان زیباسازی، اوج و سراج انجام شد که همه در این زمینه کمک کردند. البته گروهای جهادی و مردمی هم در برگزاری مراسم و توزیع کیک به مردم، کمک کردند.

وی با بیان این که  هر شب بیش از ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم شهروندان می‌شود، افزود: اصل موضوع شادی دسته‌جمعی مردم و تجربه رویدادهای شاد دسته‌جمعی در خیابان‌ها، معابر و میدان‌های شهر است که از یکم ماه رمضان آغاز شد و تا دهم فروردین ادامه دارد. البته امیدوارم بتوانیم این مراسم را تمدید کنیم.

محمدخانی ادامه داد: برگزاری مراسم‌های افطاری ساده از مطالبات مقام معظم رهبری است و سال‌ها می‌گفتند که این کار باید انجام شود. همچنین تجربه برگزاری مراسم افطاری ساده در شهرهای بزرگ جهان اسلام  وجود دارد و در بسیاری از این شهرها، شهرداری‌ها متولی این سفره‌ها و مراسم افطار هستند که با حضور خود مردم برگزار می‌شود، مانند مراسم «افطارخونه طهران» که گروهای مردمی در آن نقش دارند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر این که برگزاری مراسم افطارخونه و توزیع کیک۲تنی تولد امام حسن (ع) فراتر از یک کاسه آش و یا یک تکه کیک است، گفت: اصل موضوع ایجاد فضای همدلی و نشاط جمعی بین مردم است، زیرا مردم به صورت کلی نیاز به نشاط و شادی جمعی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز