خبرگزاری کار ایران

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری فعالیت هرمی با ۶۰۰ شاکی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۶۰۹

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری فعالیت هرمی در ساری خبر داد و گفت: تا این لحظه تعداد شکات و مال‌باختگان این پرونده بیش از ۶۰۰ نفر و مبلغ کلاهبرداری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی قیصری در تشریح جزئیات این خبر گفت: سال‌هاست افرادی با اسامی مستعار تحت عنوان شرکت‌های سرمایه‌گذاری یا هرمی با تبلیغات فریبنده در فضای واقعی و مجازی توانسته‌اند با وعده سودهای نجومی و تضمینی (فعالیت هرمی طرح پانزی) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان علی‌الخصوص افراد ناآگاه کنند که این امر چالش‌های عظیمی برای خانواده‌ها بخصوص قشر جوان جویای کار جامعه ایجاد کرده است. 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران ادامه داد: در همین راستا برابر اخبار واصله افرادی در سطح شهرستان ساری با تبلیغ شرکتی با عنوان WDC اقدام به عضوگیری و کلاهبرداری به صورت هرمی از افراد زیادی کردند که با توجه به حساسیت موضوع، بررسی پرونده سریعا در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت. 

وی افزود: در تحقیقات میدانی کارآگاهان، دو لیدر شرکت مذکور با همکاری یکی دیگر از برادران خود ساکن در کشور آلمان با تبلیغ پلت‌فرم شرکت بازاریابی شبکه‌ای WDC در فضای مجازی با وعده معاملات ارز دیجیتال و پرداخت سودهای کلان با حداقل عضویت ۱۰۰ دلار اقدام به عضوگیری (برابر گزارشات بالغ بر ۶۰۰ نفر در سطح کشور) و در نهایت کلاهبرداری کردند که موضوع به مقام قضایی گزارش داده شد و دستورات لازم برای تحقیق، شناسایی و دستگیری متهمان اخذ شد. 

قیصری خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و اخبار واصله از منابع موثق مبنی بر احتمال متواری شدن و فرار متهمان از کشور، با توجه به انجام تحقیقات پلیسی و میدانی و همچنین اشرافیت اطلاعاتی بر محل سکونت، کارآگاهان پلیس آگاهی استان مازندران در یک اقدام ضربتی، این افراد را شناسایی و دستگیر کردند. 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران عنوان کرد: در ادامه متهمان به پلیس آگاهی دلالت داده شدند و در تحقیقات انجام‌شده، سایر اعضای دخیل و تاثیرگذار در شرکت شناسایی شدند و با اخذ دستور قضائی سریعا نسبت به دستگیر آن‌ها اقدام شد که همگی به بزه انتسابی اعتراف کردند و پرونده تکمیل و به همراه متهمان به دادسرا ارسال شد. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، قیصری با بیان این که متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند و پرونده با شناسایی شکات در حال رسیدگی در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار دارد، اظهار داشت: تا این لحظه بالغ بر ۳۰۰ فقره شکایت واصل و مبلغ بزه کلاهبرداری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده و برابر اخبار تعداد شکات و مال‌باختگان بیش از ۶۰۰ نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز