خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در اغلب مناطق ایران طی سه روز آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۸۷۷

سازمان هواشناسی از بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز، فردا و پس‌فردا و کم شدن تدریجی بارش‌ها و آغاز روند افزایش دما از روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز (۳ اردیبهشت) در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان، در امتداد رشته کوه زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق افزایش ابر و رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. 

همچنین روز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف می‌شود و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد، کرمان، شرق هرمزگان، برخی نقاط خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می. دهد. 

طی امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه ۳ و ۴ اردیبهشت) بارش‌ها در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و همچنین در برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت. روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) نیز علاوه بر مناطقی که برای روز سه‌شنبه ذکر شد، به‌تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد. 

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در مناطقی از شمال شرق و شرق رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه (۷ اردیبهشت) در برخی مناطق جنوب شرق کشور و همچنین برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش روی می‌دهد. البته از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، از امروز تا روز جمعه در مناطق مستعد شاهد بارش تگرگ خواهیم بود و در مناطقی که بارندگی رخ ندهد، در صورت وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. ضمن این که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، غرب خلیج فارس و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج خواهند بود. 

گفتنی است، طی فردا و پس‌فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ اردیبهشت)، شهرکرد با کمینه دمای ۳ و ۲ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز