خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تاکید شد:

ضرورت ارتقاء آگاهی‌های عمومی در حوزه رمزارزها برای پیشگیری از وقوع جرم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۳۳۲

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر لزوم ارتقاء آگاهی‌های عمومی در حوزه رمز ارزها برای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.

«محمدرضا قنبری» مستشار قضائی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص پیشگیری از وقوع جرم در حوزه رمزارزها اقداماتی صورت گرفته است، گفت: در حوزه جرائمی که در ارتباط با حوزه رمزارزها اتفاق می‌افتد، قوانینی محدود وجود دارد و قانون وضع شده خاصی نداریم و قطعا این موضوع نیاز به پیگیری دارد و در ارتباط با معاونت حقوقی قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که این بحث به لحاظ پیچیدگی و گستردگی و ابعادی که از نظر اقتصادی دارد و هم از نظر کیفرشناسی باید قطعا کارشناسی شده مورد توجه قرار بگیرد. به هرحال برخی از مباحث ممکن است جنبه بین‌المللی داشته باشد و طبیعی است که نمی‌توان عجولانه در این خصوص تصمیم‌گیری کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: ما در معاونت پیشگیری به طور کل درخصوص همه جرائم برنامه پیشگیری داریم و جزئی از شرح وظایف مان است. همچنین برای اینکه این جرائم کمترین آثار سوء را برای کسانی که تحت عنوان زیان‌دیده می‌توان از آن‌ها نام برد داشته باشد، می‌توان اقداماتی را از جمله افزایش و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در این زمینه داشت تا با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز