خبرگزاری کار ایران

ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی فعال شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۳۱۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستان‌هایی که درگیر انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم هستند فعال خواهد بود.

به گزارش ایلنا، نیکوکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: در انتخابات اسفندماه سال گذشته ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در کلیه شهرستانهای استان تهران تشکیل شد و تعداد ۲۹ جلسه برگزار گردید که این جلسات ۹۷ مصوبه به همراه داشت. این امر برای انتخابات دور دوم مجلس نیز ادامه خواهد داشت و مقرر شده است ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستانهایی که درگیر انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم هستند اعم از (تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر، پردیس، ورامین، قرچک و پیشوا) فعال و اقدامات لازم جهت پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دستور کار قرار گیرد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری تهران گفت: در سال گذشته در دور اول انتخابات۱۴ عنوان پیامک با موضوع جرایم انتخاباتی و با هدف پیشگیری از این دسته از جرایم برای حدود ۴۰۰۰ نفر از نامزدهای انتخاباتی در سطح استان تهران ارسال گردیدو این روند برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی و ۳۴ نفر نامزد انتخاباتی در استان تهران نیز ادامه خواهد داشت.

نیکوکار تصریح کرد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۱برگزار خواهد شد که در حوزه‌های انتخابی تهران، ری، شمیرانات بصورت تمام الکترونیک و در حوزة انتخابی ورامین، قرچک و پیشوا نیز بصورت سنتی خواهد بود.

وی تاکید کرد با تمهیدات ویژه‌ای که پیش بینی شده، چنانچه در شعبه‌ای از شعب تهران امکان اخذ رأی بصورت الکترونیکی میسر نباشد، آراء بصورت سنتی و دستی اخذ خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران ادامه داد: نسبت به دور اول انتخابات حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد از تعداد صندوق‌ها با توجه به دو شاخص میزان رأی اخذ شده درمرحله اول و همچنین پایش سرزمینی، کاسته شده است. مقرر گردیده در سطح شهر تهران تعداد۲۵۶۳ شعبه بصورت ثابت و ۳۱۱ شعبه بصورت سیار نسبت به اخذ آراء رای دهندگان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز