خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی اردبیل:

ابتلاء 660 مادر باردار به کرونا در استان/ 704 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و 853 بیمار در منازل بستری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۶۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 660 مادر باردار به این بیماری مبتلا شده اند که در این خصوص مقرر شد تزریق واکسن مادران باردار در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام حبیب زاده در جلسه کمیته دانشگاهی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد: با توجه به سفر اخیر وزیر بهداشت به استان و قول مساعد درباره تامین واکسن مورد نیاز برای ایمن‌سازی عمومی، به محض دریافت واکسن، واکسیناسیون گروه‌های مختلف سنی و شغلی مورد هدف در استان اردبیل با سرعت بیشتر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به واکسیناسیون بالای ۷۰ درصدی جمعیت هدف در دوز اول، افزود: در بررسی های آماری وضعیت و جایگاه واکسیناسیون استان در قیاس با سایر استان ها بالاتر از متوسط کشوری بوده و با تسریع در روند واکسیناسیون این جایگاه بهبود می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد:  با توجه به ابتلاء بیش از ۶۶۰ مادر باردار و بستری شدن ۲۳۷ نفر تاکنون و فوت چند نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان که مستثنی از شرایط کشوری نبوده در جهت ایمن سازی عمومی، مادران باردار تحت نظر قرار گرفتند و مقرر گردید با پیگیری معاونت امور بهداشتی تمامی این مادران واکسن کرونا را در اولین فرصت دریافت کنند.

حبیب زاده درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گفت: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز، شهرستان گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان های نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: در شبانه روز گذشته 107 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده و 121 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ متاسفانه در مدت یاد شده 10 مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 853 بیمار به علت کمبود تخت، تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و خدمات درمانی را به صورت سرپایی از بیمارستان ها دریافت می کنند. همچنین تعداد 704 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 117 بیمار وخیم گزارش شده است.

حبیب زاده درباره آمار واکسیناسیون در استان نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون طی نوبت اول برای 309 هزار و 308 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 132 هزار و 224 نفر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 441 هزار و 532 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز