خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بازگشایی مدارس در صورت واکسیناسیون والدین / تزریق 448 هزار دوز واکسن کرونا در استان اردبیل / وجود 122 بیمار بدحال در آی‌سی‌یو

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۹۹۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در مورد مدارس فعلا تصمیم گیری قطعی انجام نشده و اگر بتوانیم والدین دانش آموزان را هم واکسینه کنیم احتمال تشکیل کلاس های درسی وجود دارد.

شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با وضعیت بازگشایی مدارس و همچنین برگزاری کلاس های دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: در مورد مدارس فعلا تصمیم گیری قطعی انجام نشده و اگر بتوانیم والدین دانش آموزان را هم واکسینه کنیم احتمال تشکیل کلاس های درسی بیشتر است.

وی افزود: کلاس های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قطعا تشکیل خواهد شد اما بسته به وضعیت بیماری، تصمیم گیری نسبت به ظرفیت کلاس ها و نحوه حضور دانشجویان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دریافت خدمات در آینده ای نزدیک را منوط به ارائه کارت واکسیناسیون دانست و گفت: با توجه به اینکه در آینده با واکسیناسیون تعداد زیادی از مردم، استفاده از خدمات عمومی به شرط واکسیناسیون خواهد بود لذا از کسانی که واجد شرایط دریافت واکسن بوده و هنوز واکسینه نشده اند درخواست می شود با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، در مقابل این بیماری، ایمن شوند.

حبیب زاده با اشاره به اینکه هنوز 20 درصد از افراد بالای 60 سال واکسینه نشده اند بر اقدام این افراد نسبت به واکسیناسیون تاکید کرد، افزود: در حال حاضر و پس از سفر وزیر بهداشت، واکسن به مقدار کافی به استان وارد شده و در روزهای آینده نیز مقادیر زیادی از طریق وزارت بهداشت ارسال و در سطح استان توزیع خواهد شد. فعلا گروه های سنی بالای ۵۰ سال در مناطق شهری و بالای ۴۰ سال در مناطق روستایی و همچنین گروه های شغلی ابلاغ شده در سطح استان واکسینه می شوند.

وی درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گفت: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز، شهرستان گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستانهای نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: در شبانه روز گذشته 120 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده و 93 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ متاسفانه در مدت یاد شده 13 مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 772 بیمار به علت کمبود تخت، تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و خدمات درمانی را به صورت سرپایی از بیمارستان ها دریافت می کنند. همچنین تعداد 718 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 122 بیمار وخیم گزارش شده است.

حبیب زاده درباره آمار واکسیناسیون در استان نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون طی نوبت اول برای 311 هزار و 450 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 136 هزار و 560 نفر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 448 هزار و 10 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز