خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعى استان فارس:

کافه کارآفرینى مسیر نجات افتتاح شد/بهره گیرى از تجارب پیشکسوتان رمز توسعه و پیشرفت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۳۶۲

آیین گشایش کافه کارآفرینى مسیر نجات با حضور وحید خداپرست مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعى استان فارس، سروش نجات مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس و جمعى از کارآفرینان برتر کشور در کافه کارآفرینى مسیر نجات برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعى استان فارس در این مراسم گفت: در استان فارس تعهد دوبرابرى ایجاد اشتغال و فرصت هاى شغلى را داریم و از هر سازمان و موسسه اى که بتواند در راستاى تحقق این هدف بزرگ استان را یارى کند، استقبال مى کنیم.

وحید خداپرست در ادامه از حمایت کامل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعى استان فارس از کار آفرینان خبر داد و افزود: یکى از مشکلات در استان فارس شناسایى استعدادها در حوزه هاى مختلف است و شرکت ایده گستران ثمین پارس با برنامه ریزى دقیق و مدون مى تواند در زمینه شناسایى استعدادهاى کارآفرینى موفق عمل کند.

وى با تاکید بر اینکه برنامه محورى و بهره گیرى از تجارب پیشکسوتان رمز توسعه و پیشرفت است، اظهار داشت: برخوردارى از پیوست‌هاى اجرایى علمى، مدون و سرشار از ابتکار و نوآورى نقش ارزنده اى در پیشرفت دارد، در استان فارس متاسفانه پدیده برنامه محورى در قیاس با استان هاى هم تراز کمتر دیده مى شود و در این زمینه نیازمند سرمایه گذارى بیشترى هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعى استان فارس افزود: با تکیه بر توانمندى و ظرفیت استارت آپ ها به راحتى مى توان به موفقیت رسید، در شرایط فعلى اقتصادى راه اندازى کارخانه هاى کلان با سرمایه گذارى هاى میلیاردى دشوار است و مى توان با حمایت از مشاغل خرد و بنگاه هایى که در شرایط فعلى اقتصادى با هزینه کم قابل راه اندازى هستند، گام مهمى در عرصه اشتغالزایى برداشت.

خداپرست با تاکید بر این نکته که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعى در استان فارس حامى و در کنار اشتغال آفرینان است و به تعالى کارآفرینى در حوزه هاى فرهنگى، اجتماعى و اقتصادى مى اندیشد، اظهار داشت: امیدواریم در پایان سال 1401 ارزیابى موفقى از عملکرد مسیر نجات شرکت ایده گستران ثمین پارس حاصل شود و برنامه ها و اهداف کلان این مجموعه به صورت حداکثرى تحقق یابند.

وى در بخش دیگرى از سخنانش با تقدیر از نگاه ارزشى شرکت ایده گستران ثمین پارس که تنها به درآمدزایى نمى اندیشد، ابراز داشت: در استان فارس مولفه هاى آموزشى متاسفانه تا حدودى مغفول مانده است و مشکل ما در تعاون و کار عدم اطلاع کافى از حوزه مقررات است.

اهمیت برخوردارى از تجارب پیشکسوتان در اشتغالزایى

خداپرست با ارائه این پیشنهاد که براى اشتغالزایى در حوزه فرهنگى و اجتماعى از بزرگان این عرصه براى هم اندیشى دعوت به همکارى کنید، بیان کرد: فعالیت شرکت ایده گستران ثمین پارس براى ادارات کلان دولتى نیز راهگشا خواهد بود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعى استان فارس با اشاره به اهمیت هم افزایى در حوزه اشتراک گذارى تجارب خاطرنشان کرد: پیشنهاد مى کنم از تجارب ارزنده پیشکسوتان در حوزه هاى مختلف صنعتى، کشاورزى، خدماتى، فرهنگى و اجتماعى برخوردار شده و مشکلات آنها را احصا کرده و تجربه هاى آنان را در اختیار نسل جوان و کارآفرینان قرار دهید.

خداپرست در پایان طى سخنرانى مبسوط، راه اندازى کافه کارآفرینى با کادرى زبده و توانمند را به مهندس سروش نجات تبریک گفت و بر لزوم برنامه ریزى و برنامه محورى در اجراى پروژه هاى آتى مسیرنجات، تاکید کرد.

فعالیت بر مدار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین »

در ادامه این مراسم سروش نجات، مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس و مدیریت کافه کارآفرینى مسیر نجات از اهداف و ایده هاى مهم پیش روى کسب وکار سخن گفت و به تشریح برنامه هاى کوتاه مدت و بلندمدت پرداخت.

وى به چهار شعار اصلى شرکت ایده گستران ثمین پارس مبنى بر «راه انداز، شتاب دهنده، مشاور و حامی» کسب و کارهاى نوپا اشاره  و بر این نکته تاکید کرد که بیانات مقام معظم رهبرى در مورد نامگذارى شعار سال جارى به عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» چراغ راه این مجموعه براى فعالیت است.

نجات گفت: کافه کارآفرینى مسیر نجات به نشانى بولوار محلاتى جنوبى، کوچه چهار آماده ارائه خدمات به کارآفرینان و مدیران کسب وکارهاى مختلف بوده و مى تواند به فضایى تعاملى براى گسترش ایده هاى خلاق و برگزارى جلسات هم اندیشى و هم افزایى میان صاحبان اندیشه و ارائه کنندگان خدمات، تبدیل شود.

گشایش هاى بزرگ در مسیر نجات

در ادامه این مراسم قریشى نژاد، کارآفرین برتر کشورى در سخنانى به دغدغه ها و دل نگرانى هاى خود براى کسب وکارهاى نوپا و جوان اشاره کرد و از حل این مشکلات با ورود مجموعه هاى خلاق و توانمندى همانند مسیرنجات و کارآفرینان دلسوزى همچون مهندس سروش نجات ابراز امیدوارى کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز