خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

خیز مجدد کرونا در اصفهان/ عادی انگاری سبب افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۴۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شیوع کرونا و درصد بیماران سرپایی مبتلا به کویید در اصفهان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، شاهین شیرانی اظهار داشت: درصد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده و تعدادی از بیماران نیز بستری شدند.

وی ادامه داد: بعد از کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر شاهد این بودیم که عادی انگاری بسیار زیادی در جامعه انجام شد که می تواند دلیل خیز مجدد کرونا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اعیاد قربان و غدیر تصریح کرد: این دو مناسبت را پیش رو داریم و امیدواریم فردا که روز عرفه است و مراسم بازگشت حجاج را داریم و مراسم محرم را نیز پیش رو داریم، پروتکل های بهداشتی با دقت و حساسیت بالایی رعایت شود.

وی اضافه کرد: با رعایت کامل پروتکل ها و شیوه‌نامه ها به خصوص زدن ماسک و فاصله اجتماعی و تهویه مناسب مانع تشدید روند ابتلا به کرونا شویم.

شیرانی خاطرنشان کرد: بحث بعدی واکسناسیون است که وزارت بهداشت اعلام کرده است در سال ۱۴۰۱ کلیه افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از آخرین دوز واکسن شان گذشته، واکسن یادآور را دریافت کنند.

وی یادآور شد: برای فرودگاه و پروازهای هوایی و مرزها نیز دستوراتی صادر شده تا مانع شیوع کویید از طریق سفرهای هوایی و زمینی شویم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز