خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی استان مرکزی:

مرمت 6 سرای بازار تاریخی اراک آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۱۲۷

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه مرمت 6 سرای بازار تاریخی اراک با هدف حفظ این اثر تاریخی ارزشمند آغاز شد، گفت: این سراها شامل سرای اکبریان، سرای صندوق‌سازها، سرای کاشانی، سرای کتاب‌فروش‌ها، سرای فدایی و سرای چهارسوق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی مرزبان افزود: بازار تاریخی اراک به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی و بخشی از هویت کالبدی این شهر، همواره در سال‌های گذشته با هدف استحکام‌بخشی مورد مرمت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هزینه مرمت این سراها حدود 90 میلیارد ریال ارزیابی شده است این میزان اعتبارات از محل منابع مالی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی و شهرداری اراک تأمین شده است.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین به صورت همزمان مرمت‌های اضطراری، رفع خطر و انجام مرمت‌های اساسی در بخش‌های عمومی به ویژه راسته‌های اصلی بازار در دستور کار قرار دارد و کف‌سازی و محوطه‌سازی گذرها و سراها با مشارکت شهرداری در حال اجرا است.

مرزبان به مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده در سال جاری برای مرمت بازار تاریخی اراک اشاره داشته و تصریح کرد: در سال جاری در مجموع 100 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بازار تاریخی اراک در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از 200 سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز