خبرگزاری کار ایران

شرکت چینی خطوط 3 و 4 متروی تبریز را می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۷۵۵

"شرکت CGGC"چینی برای تأمین مالی و اجرای خطوط ۳ و ۴ متروی تبریز اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، یعقوب وحید کیا، مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در حاشیه جلسه مشترک خود با نمایندگان شرکت (China energy international Group) کشور چین از اعلام آمادگی این شرکت برای فاینانس و اجرای خطوط سه و چهار متروی تبریز خبرداد و گفت: مجموعه متروی تبریز از این پیشنهاد درچهارچوب موازین و قوانین کشور استقبال می‌کند.

وحید کیا ضمن اشاره به اهتمام استانداری آذربایجان شرقی برای حضور نمایندگان شرکت (China energy international Group)  در تبریز بیان کرد: این شرکت در زمره صد شرکت معتبر دولتی کشور چینی است که با حضور در این جلسه، توانمندی‌های شرکت خود را معرفی و همچنین با مشخصات فنی خطوط سه و چهار قطار شهری تبریز نیز آشنا شدند.

یعقوب وحیدکیا از آمادگی این شرکت برای فاینانس و اجرای خطوط با مشارکت پیمانکاران و تامین کنندگان داخلی خبر داد و گفت: مجموعه متروی تبریز از این پیشنهاد درچهارچوب موازین و قوانین کشور استقبال می‌کند.

وی اعلام کرد: در این جلسه مشترک مقرر شد شرکت CGGC طی هفته آینده درخواست کتبی خود را به سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز اعلام کند.

گفتنی است خط ۳ در امتداد شمالی و جنوبی و به طول ۱۰ کیلومتر و شامل ۱۰ ایستگاه از ترمینال بزرگ تبریز جنب بزرگراه شهید کسایی آغاز و با عبور از خیابان مشروطه، خیابان شریعتی در منطقه میارمیار با خطوط ۱ و ۲ دارای ایستگاه تبادلی بوده و پس از عبور هسته مرکزی شهر به طرف مرکز پرتراکم جمعیتی در خیابان انقلاب و شهرک ارم امتداد پیدا کرده و با عبور از جنب بیمارستان عالی نسب به شهرک رضوانشهر منتهی می‌شود.

همچنین خط ۴ مترو نیز به صورت لوپ به طول ۱۵.۴ کیلومتر، شامل ۲۱ ایستگاه از میدان آذربایجان آغاز و پس از عبور از میدان جهاد (نصف راه)، در مسیر آزادی(کمربندی) از چهارراه آبرسان و بیلانکوه و چهارراه عباسی عبور کرده و به انتهای خیابان شهید رجایی جنب اتوبان پاسداران ختم می شود.

ویژگی‌ اصلی خط 4 مترو تبریز، طراحی آن به صورت لوپ بوده و حلقه اتصالی بین  تمامی خطوط ریلی متروی تبریز است.

در طرح توسعه خط سه و چهار، اتصال این خطوط به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به طول شش کیلومتر پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز