خبرگزاری کار ایران

کاشت ۲ هزار اصله نهال بومی زاگرس در شهر کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۸۲

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه از برنامه کاشت ۲ هزار اصله نهال بومی زاگرس در شهر کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش ایلنا از کرمانشاه، کامجو غلامی، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی اقلیم زاگرس و اهمیت جایگزینی درختان مقاوم به کم آبی به جای درختان پرنیاز آبی، کاشت درختان بومی زاگرس در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: طی جلسات متعدد با سازمان‌های مردم نهاد دوستدار محیط زیست اقدام به برنامه‌ریزی برای کاشت نهال‌های بومی زاگرس مانند بلوط، داغداغان، بادام کوهی، پسته کوهی و ارغوان در سطح شهر کرمانشاه کرده‌ایم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در محل پروژه پارک جنگلی سراب قنبر، قسمت جنگلی پارک غربی، قسمت جنگلی پارک شرقی و باغ گل‌ها اقدام به چاله‌کنی جهت کاشت نهال‌های مذکور شده است.

غلامی گفت: در مرحله اول و به عنوان آغاز طرح، تعداد ۲ هزار نهال در مکان‌های هدف کاشته خواهد شد، مزیت بزرگی که این درختان دارند این است که خودرو هستند و نیاز چندانی به آبیاری انسانی ندارند، به این معنی که چنانچه بذر یا نهال آنها در طبیعت کاشته شود تنها در سال‌های اول نیاز به آبیاری مختصری دارند و بعد از آن نیاز خود را از بارندگی‌های سالانه تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در پایان با تاکید بر حفظ و گسترش فضای سبز شهری گفت: این درختان در فرایند چند میلیون ساله تکامل ویژگی‌های بقا در طبیعت خشن را به دست آورده‌اند و در مقابل آفت‌ها و بیماری‌ها مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز