خبرگزاری کار ایران

۶۰۸ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی کاشان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۸۰

رئیس تأمین اجتماعی شعبه کاشان گفت: حدود ۷۰ درصد مردم کاشان که ۲۳۳ هزار نفر از جمعیت را تشکیل می‌دهند تحت حمایت‌های صندوق تأمین اجتماعی قرار دارند.

امیر سالار ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با بیان اینکه ۴۴۴۵ کارگاه فعال در شهرستان کاشان وجود دارد و بر اساس آمار رسمی دی‌ماه سال جاری ۴۵ هزار نفر بیمه شده اجباری تأمین اجتماعی هستند تأکید کرد: فقط در کاشان ۶۰۸ نفر از اتباع خارجی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

 وی افزود: ۱۴۹۱۸ نفر بیمه اختیاری و مشاغل آزاد، ۳۷۷۸ نفر بیمه رانندگان، ۳۲۲۰ نفر بیمه کارگران ساختمانی و ۳۳۵۰ نفر هم از سایر بیمه‌های تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

رئیس تأمین اجتماعی شعبه کاشان یکی از دغدغه‌های پیش روی این مجموعه را تفاوت در پرداخت حقوق و میزان وصولی دانست و تأکید کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت میزان وصولی تأمین اجتماعی کاشان حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای هر ماه است.

ربیعی خاطرنشان شد: پرداخت حقوق و سایر مزایای بازنشستگی در شهرستان بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان است و این تفاوت فاحش سبب کسری برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران شده است.

رئیس تأمین اجتماعی شعبه کاشان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۹۴ پرونده در ۵۶ جلسه هیات های حل اختلاف تأمین اجتماعی بررسی شده افزود:۴۹ درصد از آرای صادره پس از اعتراض کارفرما نسبت به نتیجه، مجدداً رسیدگی و فسخ محاسبات شده است.

 ربیعی خاطرنشان کرد: ۷۹ مورد قرار که ۱۲ درصد از پرونده‌های تأمین اجتماعی شعبه کاشان را تشکیل می‌دهند منجر بازرسی مجدد و یا اعلام فرصت به کارفرمایان جهت ارائه مدارک به منظور بررسی پرونده شده است.

 گفتنی است در شهرستان کاشان دو شعبه تأمین اجتماعی فعال است که یک شعبه به‌صورت مستقل در راوند در حال خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز