خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان خبرداد؛

پیش‌بینی وقوع تندباد و خیزش گرد و خاک در مناطقی از خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۰۴۴

مدیرکل هواشناسی خوزستان آخرین پیش‌بینی‌ها از شرایط جوی استان را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حمید سبزه زاری با تشریح شرایط جوی مبنی بر وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای از اواسط فردا یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه سوم اردیبهشت، گفت: این شرایط موجب وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در ساعاتی از بعدازظهرها بویژه روز دوشنبه می‌شود.

سبزه زاری افزود: این شرایط در مناطق جنوب غربی، غربی و تا حدودی مرکزی موجب کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال می‌شود.

وی درباره احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سال‌خورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان، اجتناب از توقف خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از اواخر وقت یکشنبه دوم اردیبهشت تا اواخر وقت سه شنبه، گفت: در این مدت رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق بویژه مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: احتمال لغزندگی جاده‌ها، اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله  داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پروازها و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

همچنین، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، توصیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز