خبرگزاری کار ایران

تمامی کارگران تعلیق شده شرکت فروآلیاژایران (ازنا) به سرکار بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۷۲۹

امروز یکشنبه با حضور فرماندار شهرستان ازنا، مدیرکل جذب سرمایه و امور اقتصادی و نماینده استاندار لرستان، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، مسئولین ارشد برق باختر، اعضای شورای تامین شهرستان ازنا و نماینده مدیرکل صمت لرستان، جلسه رفع موانع تولید در محل سالن جلسات شرکت صنایع فروآلیاژ ایران (ازنا ) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با توجه به مشکلات اخیر برای شرکت صنایع فروآلیاژایران(ازنا) در بحث تعرفه برق مصرفی و قطع برق توسط برق باختر به علت بدهی، خط تولید این شرکت متوقف و زنگ خطر اخراج برخی از کارگران به صدا در آمده بود که امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستان در سالن جلسات شرکت صنایع فروآلیاژ (ازنا) قول مساعد برای برطرف شدن مشکلات این شرکت داده شد.

سید فرهاد ناصری نیا مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با حضور در شرکت فروآلیاژ ازنا، در جمع کارگران این شرکت، با بیان اینکه گاهی اوقات مسائل و مشکلاتی که در واحد اقتصادی اختلالی پیش می‌آید که از دست کارگر و کارفرما خارج است، بیان کرد: در این موقعیت‌هایی که اتفاق می‌افتد ما به‌عنوان شرکای اجتماعی با پیگیری‌های لازم و با هم‌اندیشی و طرح در ستاد و بین مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنیم این مشکل را به‌خوبی مرتفع کنیم.

مشکل تعلیق 170 کارگر این شرکت حل شد

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی مشکل تعلیق 170 کارگر این شرکت حل شد و همگی به کار بازگشتند و برخی مسائل پیش آمده نیز که منجر به توقف تولید شده بود برطرف شد و تولید در این شرکت امروز به همت کارگران دوباره آغاز می شود.

وی بر همراهی و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی با واحدهای اقتصادی برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات به ویژه رونق تولید را ضروری دانست و اظهار داشت: کارفرمایان واحدهای اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی با ارتباط مستمر تلاش کنند در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است از تعطیل شدن و اخراج کارگران جلوگیری کنند و شرایط را با تعامل مناسب تسهیل کنند.

رفع مشکلات شرکت فروآلیاژایران در دستور کار قرار دارد

محمدرضا فاتحی فرماندار ازنا هم در گفت و گو با خبرنگاران ایلنا اظهار کرد: شرکت فروآلیاژ ازنا از جمله صنایع با سابقه طولانی و فعال در امر تولید مشتقات تولیدات فولادی و ذوب آهن کشور است و تا امروز در صادرات فروسلیس جزو صنایع پیشرو کشور محسوب شده که  این مجموعه از دی ماه سال گذشته با مشکلاتی روبرو شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع در یک جلسه ۵ ساعته  با حضور مدیرکل جذب سرمایه و اشتغال استان و نماینده ویژه استاندار لرستان، اعضای شورای تامین شهرستان ازنا، مدیران ارشد برق منطقه‌ای باختر، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده مدیرکل صمت  و همه بخش های دولتی موثر در این موضوع با تعامل و مساعدت ویژه  مدیرعامل شرکت فروآلیاژایران مقرر شد کوره ها استارت و همه کار گران این شرکت اعم از قراردادی و شرکتی در محل کار حضور یابند.

فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان ازنا گفت:  با توجه به تعامل و همکاری خوب مدیرعامل فروآلیاژایران، مسئولین حاضر در جلسه نیز قول مساعدت و همکاری ویژه  جهت رفع مشکلات این شرکت تولید اعم از تعرفه برق و عوارض گمرکی را به صورت ویژه از سوی استانداری لرستان در دستور کار قرار گیرد.

فاتحی ضمن تشکر از تعامل خوب‌ مدیریت ارشد شرکت صنایع فروآلیاژایران (ازنا) در جمع پرسنل شرکت فروآلیاژایران گفت: امید و نشاط در این جامعه کارگری همچون گذشته برقرار خواهد ماند و تلاش ویژه جهت رفع مشکلات شرکت فروآلیاژایران در دستور کار قرار دارد و پرسنل این مجموعه از فردا مشعول به فعالیت خواهند شد.

دستور استارت خط تولید را صادر می‌کنیم

رضا عابدی مدیرعامل شرکت صنایع فروآلیاژایران (ازنا) نیز در این خصوص گفت: با توجه به افزایش دو برابری تعرفه برق مصرفی این شرکت از حالت سود ده به زیان ده می رسد و عملا توان پرداخت این نوع  تعرفه برق  را ندارد.

رضا عابدی در مورد اخراج کارگران شرکت گفت: با توجه به قول و مساعدت مسئولین پرسنل در محل کار خود حضور خواهند یافت و دستور استارت خط تولید را صادر می کنیم.

به گزارش ایلنا، شرکت صنایع فروآلیاژایران (ازنا) به عنوان بزرگترین تولید کننده فروسیلیسم و میکروسیکا در کشور و صادر کننده نمونه کشور در سال های متوالی، از سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسیده و  برای ۷۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز