خبرگزاری کار ایران

بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار در آذربایجان غربی تحت پوشش بهزیستی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۸۳۴

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌ غربی گفت: ۹ هزار و ۲۲۸ نفر از زنان سرپرست خانوار در استان تحت پوشش این نهاد هستند که از خدمات حمایتی و اشتغال زایی بهزیستی بهره مند می‌شوند.

به گزارش ایلنا، پروین محمد پوری در گفت و گو با خبرنگاران، بر اهمیت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: طی سال گذشته تعداد ۷۷۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از آموزش‌های مهارت آموزی بهره‌مند شدند.

محمد پوری افزود: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ۹ هزار و ۲۲۸ نفر است.

وی ادامه داد:  ۲ هزار و ۴۳۲ خانوار دارای فرزند دو قلو و بیشتر نیز در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۶۸ نفر مددجوی بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از  یک هزار و ۶۰۰ تعهد اشتغال ابلاغی، با صرف ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار، ۲۴۶۸ مورد اشتغال برای مددجویان استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی همچنین از تأسیس ۳ گروه همیار جدید در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ گروه همیار در استان وجود دارد.

محمد پوری، با اشاره به تأمین مسکن مددجویی نیز گفت: طی سال گذشته با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان ساخت و تأمین تعداد ۵۶۱ واحد مسکونی مددجویی انجام شد که آمار مقایسه‌ای رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی را ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، عنوان کرد و گفت: از این تعداد  ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

محمد پوری همچنین به آمار خانواده های تحت پوشش بهزیستی در استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد:تعداد کل خانوارهای تحت پوشش استان ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است که از این تعداد۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز