خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر مشهد:

تفریغ بودجه دوسال قبل تخلفاتی دارد/ خبر عدم وجود کارتن خواب در مشهد درست نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۹۴۱

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: منابع مالی برای جمع آوری کارتن خواب ها پیش بینی شده است و مصاحبه معاون فرهنگی شهرداری مبنی بر عدم وجود کارتن خواب در شهر درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، موسی الرضا حاجی بگلو در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص بسته شدن حساب های شهرداری مشهد اظهار کرد: این اتفاق در ادوار گذشته نیز وجود داشته و حساب و کتاب بین شهرداری و بانک است و در صورت اقدام متقابل شهرداری سه هزار میلیارد تومان طلبکار بوده اما کاری انجام ندادیم و خوشبختانه مشکل حل شده است.

وی در خصوص علت توهین به خبرنگاران در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بنده نگاهی ویژه به رسانه دارم و با رسانه بسیار صمیمی هستم. اصحاب رسانه قابل تهدید نیستند و حتی روز خبرنگار در صحن علنی شورا رسانه را یار شانزدهم شورا معرفی کردیم. اینکه یک فیک نیوز در فضای مجازی به عضو شورای شهر توهین کند و ما در پاسخ بگوییم که پیگیری قانونی می کنیم، توهین است؟ ما نمی‌توانیم به فیک نیوزها اجازه دهیم به مدیران توهین کنند.

حاجی بگلو در خصوص خدمت رسانی حمل و نقل شهری در حاشیه شهر مشهد خاطرنشان کرد: ۱۰ خط اتوبوسرانی در حاشیه شهر ۹۰ درصد رایگان شده و در سال ۱۴۰۲ طرح رایگان کردن اتوبوس مصوب و تصویب شد اما کمیته انطباق آن را رد کرد و نظر آن ها قابل احترام است.

وی در خصوص اعتراض به تفریغ بودجه نیز گفت: تفریغ بودجه سال های گذشته در شورای شهر تصویب شد اما براساس عملکرد و گزارش حسابرسی مخالف ۱۰۰ درصد آن بودم و الان نیز مخالفم و معتقدم تخلفی در تفریغ ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما هرآنچه قانون تصمیم بگیرد برای ما قابل احترام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مصوبه ای در سال ۱۴۰۰ مبنی بر کمک به شهرستان زابل به مدت پنج سال تصویب شد که مخالف آن بودم زیرا معتقدم مشکلات حاشیه شهر به مراتب بیشتر است. در شهر مشهد مشکلات زیاد است و اگر با صدای بلند مطالبه گری نکنیم شاید نتوانیم مطالبات خود را محقق کنیم.

حاجی بگلو در خصوص تعرفه پارک حاشیه ای الیت نیز گفت: هزینه الیت سال گذشته براساس مصوبه شورای شهر کاهش پیدا کرد که این کاهش درست نبود. به همین دلیل مجدد به قیمت قبل بازگشتیم و امسال نیز براساس نرخ تورم مجاز بودیم ۲۵ درصد افزایش دهیم.

وی در خصوص کاهش درآمد های پایدار شهرداری مشهد اظهار کرد: در سال گذشته ۲۶ هزار پروانه ساختمانی صادر شد اما درحال حاضر این تعداد به چهار هزار پروانه رسیده است. برای سرمایه گذاری در مشهد نتوانستیم خوب عمل کنیم و تنها محدود به شهرداری نبوده و براساس تصمیمات و شرایط استانی است. در گذشته بسیاری از مجموعه های مالی منحل و منابع از استان خارج شدند که این مشکلاتی را فراهم کرد.

حاجی بگلو در خصوص راه اندازی قطار مشهد به گلبهار خاطرنشان کرد: وزارت راه و اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیر هستند و قول دادند این پروژه را  تامین اعتبار کنند و تا پایان ۱۴۰۴ پروژه به بهره برداری برسد و مسلما آنچه در محدوده شهری مشهد باشد را انجام خواهیم داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فاز یک خط سه قطار شهری تا هفته دولت آماده بهره برداری می‌شود و امیدوارم تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری تونل قطارشهری در مشهد به اتمام برسد.

وی همچنین با اشاره به طرح سئوال از شهردار مشهد ادامه داد: طرح سئوال از شهردار بعید میدانم منجر به استیضاح شود کما اینکه طرح سئوال باید دوباره انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص نزدیک بودن بازنشستگی شهردار مشهد گفت: اطلاعی ندارم و در صورت صحت موضوع می‌توانند تا پایان دوره به فعالیت خود ادامه دهند.

حاجی بگلو تصریح کرد: در تعیین حریم مشهد و طرقبه شاندیز همچنان اختلاف وجود دارد و موضوع در نهاد ریاست جمهوری است و قول دادند سریعا مرز مشخص شود. یکی از اتفاقات در شورای استان ها، بیدار کردن برخی مسئولین استانی از خواب است و تمام شوراهای استان امسال برنامه خواهند داشت. 

حاجی بگلو عنوان کرد: نگاه دوره ششم حرکت شیب خدمت به حاشیه شهر است بسیاری از اعتبارات به این بخش اختصاص یافته است و تلاش داریم در مشهد جایی به نام کم برخوردار وجود نداشته باشد اما هنوز جای کار بسیار دارد.

وی در خصوص وضعیت مشهد در بودجه ۱۴۰۳ اضافه کرد: متاسفانه شرایط بودجه ای خوب نیست و تمام درخواستهای ما بی نتیجه مانده است و تا سال ۱۴۰۴از طریق منابع خود، ۴۰۰ اتوبوس را وارد خواهیم کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره اختلافات در شورا اظهار کرد: اگر مجلس شورای اسلامی را پیگیر کنید متوجه می شوید که حواشی به مراتب بیشتر است اما توجه رسانه ها به حواشی شورا بیشتر است. خدمات دوره ششم با وجود کمبود اعتبارات نسبت به دوره های گذشته بیشتر است.

حاجی بگلو تصریح کرد: ادعاهای مبنی بر واگذاری ساختمان منطقه سه کاملا کذب است و هیچ هبه ای وجود ندارد. برای فعال شدن سامانه فاش نیز خبرنگاران باید به صورت جدی مطالبه کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: منابع مالی برای جمع آوری کارتن خواب ها پیش بینی شده است و مصاحبه معاون فرهنگی شهرداری مبنی بر عدم وجود کارتن خواب در شهر درست نیست.

حاجی بگلو گفت: در سال جاری اگر طرح تفصیلی به همین شکل باشد قطعا دچار کمبود بودجه می شویم. یکی از مشکلات اساسی اصلاح قانون درآمدهای پایدار است و درحال حاضر صدور پروانه های ساختمانی در اختیار شهرداری نیست.

وی اضافه کرد: از روز اول خدمت گذاری اولین مصوبه، طرح های زود بازده بود تا به این وسیله مردم در جذب اعتبارات برای محله و منطقه خود نقش داشته باشند. در بودجه ۱۴۰۴ نیز بودجه ای برای این طرح ها پیش بینی می‌شود. صورت های مالی باید بارگزاری شود زیرا حق مردم است و باید مطلع شوند. 

حاجی بگلو گفت: بنده مخالف واگذاری ساختمان شمس بودم اما مصوبه شورا است و باید به آن احترام بگذاریم و کمیته انطباق نیز قرار است یک تجدید نظر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز