خبرگزاری کار ایران

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان خبرداد؛

رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۲۸۸

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این مهم زمینه‌ساز جهش تولیدات باغبانی با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

به گزارش ایلنا از همدان، حجت‌الله شهبازی در تشریح جذب تسهیلات مکانیزاسیون مدیریت باغبانی اظهار کرد: جهش جذب تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در سال ۱۴۰۲ زمینه‌ساز جهش تولیدات باغبانی با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با جذب تسهیلات ۱۱۵ میلیارد ریالی در حوزه مکانیزاسیون نسبت به سال ۱۴۰۱، شاهد رشد ۱۴ برابری بودیم، افزود: تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در سال ۱۴۰۱ معادل ۸۴ میلیارد ریال جذب شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه این تسهیلات در حوزه ادوات باغی، گیاهان دارویی و گلخانه‌ای جذب شده است، خاطرنشان کرد: بین شهرستان‌های استان، ملایر با جذب ۵۵ میلیارد ریال رتبه اول، تویسرکان با جذب ۲۷ میلیارد ریال رتبه دوم و شهرستان بهار با جذب ۱۰ میلیارد ریال رتبه سوم استان را از آن خود کرده‌اند.

شهبازی، توسعه مکانیزاسیون باغبانی را به منظور افزایش تولید محصولات باغبانی از نظر کمی و کیفی حائز اهمیت دانست و گفت: این مهم کاهش هزینه‌های تولید را نیز در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه امکان تولید و عرضه محصولات با قیمت پایین از دیگر مزایای توسعه مکانیزاسیون باغات است، خاطرنشان کرد: رقابت‌پذیری در بازارهای خارجی از دستاوردهای کاهش هزینه تولید و توسعه مکانیزاسیون به شمار می‌رود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان یادآور شد: توسعه مکانیزاسیون یکی از مواردی است که با جذب تسهیلات بانکی اتفاق می‌افتد و اقتصاد خانوار باغداران و بهره‌برداران را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز