خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

گفتمان نظام اداری، نظام مسئله‌محور نتیجه‌گراست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۴۶۳

استاندار مرکزی با بیان اینکه گفتمان نظام اداری، نظام مسئله‌محور نتیجه‌گراست و این گفتمان در استان پیگیری شده است. گفت: متأسفانه زبان دولت در بیان موفقیت‌ها نارسا است و دولت نیز در بیان موفقیت‌ها ضعیف بوده است. این در حالی است که بیش از سال‌های گذشته کار انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی به مناسبت بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی، افزود: هر موفقیتی در سطح استان، شهرها و روستاها داشته باشیم در واقع موفقیت کشور است و در مقابل هر گونه عدم موفقیتی نیز در کارنامه گشور ثبت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه شوراهای شهرها و روستاها نیز در مقوله بیان دستاوردها عملکرد مناسبی نداشته‌اند، ادامه داد: شوراهای اسلامی در سطح تمامی شهرها و روستاها باید در بیان دستاوردهای جامعه برنامه‌ریزی‌های مدون و اصولی داشته باشند و این دستاوردها را به نحو مناسب اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم بازگو شدن اقدامات انجام شده در کنار انتقادهای سازنده، اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر، روستا، بخش و شهرستان‌های استان باید برای بیان دست‌آوردها و انبوه اقدامات انجام شده برنامه داشته باشند و درگیر مسائل حاشیه‌ای نشوند.

مخلص‌الائمه با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی و نقش سازنده این جایگاه در ارتباط مستقیم با مردم، تصریح کرد: قطعاً مهمترین جایگاه در ارتباط با مردم شوراهای اسلامی هستند و باید از این ارتباط برای رفع نیازهای جامعه باید به درستی استفاده شود. چرا که شوراها نمایندگان مردم هستند و ارتباط بسیار قوی با آنها دارند.

وی بیان داشت: فرمانداران، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با شوراهای اسلامی ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و ضمن تکریم و صیانت از شوراها، برای این جایگاه اهمیت ویژه‌ای قائل شوند. چرا که از این طریق می‌توان مسائل و نیازهای اجتماعی را به صورت مناسب‌تری مورد بررسی قرار داد.

استاندار مرکزی تأکید کرد: این استان رتبه دوم اجرای پروژه‌‌ها در سطح روستاها و رتبه نخست تعریف پروژه‌های جدید و برنامه‌های راهبردی روستایی در کشور را دارد. سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد ریال پروژه توسط دهیاری‌ها در روستاهای استان اجرا شد که در نوع خود بی سابقه بوده است.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: سال 1402 نیز در حوزه مدیریت شهری و روستایی 20 درصد بیشتر از مجموع بودجه عمرانی سال 1401 هزینه شده است. در سال 1401 مبلغ 5024 میلیارد ریال توسط دولت در بخش عمرانی هزینه شده است، اما در سال جاری 7000 میلیارد ریال در شهرها هزینه خواهد شد.

وی به حجم بودجه‌های عمرانی هزینه شده از سال 1395 تا سال 1400 و افزایش قابل توجه این هزینه‌کرد در سال 1401 اشاره داشته و اضافه کرد: بودجه عمرانی استان مرکزی در مجموع سال‌های 1395 تا 1400 مبلغ 32 هزار میلیارد ریال بود، اما این بودجه در سال 1401 به تنهایی 6 برابر این سال‌ها بوده است.

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات معادن در برخی از مناطق استان و انتقاد شوراهای اسلامی نسبت به تخریب معادن، گفت: موضوع شکایت از معادن باید مورد توجه شوراهای اسلامی قرار بگیرد و در صورت تخریب باید طرح شکایت انجام شود.

مخلص‌الائمه افزود: بخشی از معادن تخریب زیست‌محیطی ایجاد می‌کنند و این موضوع در رسانه‌ها نیز مطرح می‌شود. اما متأسفانه به دلیل نبود شاکی موضوع قابل پیگیری نیست. بر این اساس شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان محلی مردم نقش مهمی در پیگیری این امور دارند.

وی ادامه داد: بیش از یک سال تا پایان فعالیت شوراها باقی‌مانده و زمان به سرعت می گذرد. با توجه به مدت زمان باقی‌مانده تا پایان دوره فعالیت، شوراها باید تلاش کنند از حاشیه‌ها به دور باشند، و با اولویت‌بندی در هزینه‌کردها دقت لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این همایش گفت: موضوع صدور کارت‌های شناسایی برای اعضا شوراهای اسلامی سال گذشته از طریق وزارت کشور پیگیری شده و تعدادی نیز تحویل داده شد. مابقی کارت‌های شناسایی نیز در روزهای آینده تحویل می‌شود.

علی‌اکبر اسدی افزود: شناسه ملی نیز برای 645 شورا از مجموع 802 شورای اسلامی استان مرکزی صادر شده است. اما متأسفانه شوراهایی که شناسه ملی دریافت کرده‌اند فرایند بودجه‌نویسی برای دریافت حق‌الزحمه و حق‌الجلسه را انجام نداده‌اند و این موضوع به پیگیری خود شوراها ارتباط دارد.

وی به تعداد روستاهای استان مرکزی که دارای شوراهای اسلامی هستند اشاره کرده و ادامه داد: از تعداد 1394 روستای این استان، 863 روستا دارای شوراهای اسلامی هستند. همچنین این استان 182 عضو شورای اسلامی در 35 شهر دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز