خبرگزاری کار ایران

در بازدید مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه از خبرگزاری ایلنا مطرح شد؛

رسانه های کارگری صدای رسای قشر زحمتکش کارگر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۰۷۰

خدمات درمانی تامین اجتماعی در سطح استان توسعه خواهد یافت

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه بمناسبت هفته کار و کارگر از خبرگزاری ایلنا مرکز کرمانشاه بازدید کرد و از زحمات مدیریت و خبرنگاران این رسانه تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، میثم حجتی پور با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنای کرمانشاه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کارکنان این خبرگزاری آخرین وضعیت درمانی این سازمان را در استان کرمانشاه بیان کرد.

حجتی پور در ابتدای سخنانش خبرگزاری ایلنا را بازوی توانمند تامین اجتماعی و رسانه مطالبه گر حقوق کارگران عنوان کرد و گفت: این رسانه سالهاست دغدغه و مشکلات کارگران را در تمامی بخش ها به گوش کارفرمایان و مسئولان می‌رساند.

وی افزود: در واقع این رسانه‌ها هستند که بعنوان پل ارتباطی بین کارگر و کارفرما عمل می‌کنند و از اینرو نقش رسانه ها در معیشت کارگران بسیار تاثیر گذار است.

حجتی پور با اشاره به همکاری رسانه‌ها با سازمان تامین اجتماعی گفت: خوشبختانه خبرگزاری ایلنا همواره مشکلات کارگران را به رسا ترین شیوه ممکن اطلاع رسانی کرده تا بتوانیم نظارت و کنترل بیشتری بر کارفرمایان داشته باشیم و در این راستا نیز  همکاری سازنده ای با سازمان داشته است و با انتقادات سازنده‌ای که داشته ما را در ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان  خصوصا کارگران عزیز یاری کرده است بنابراین رویکرد سازمان خصوصا در معاونت درمان تعامل با رسانه ها و خبرنگاران است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: رسانه ها علاوه بر اینکه می توانند فعالیت های سازمان تامین اجتماعی را در زمینه احقاق کارگران رصد کنند می توانند بعنوان یک شخص ثالث در نحوه انجام این فعالیت‌ها نیز ذینفع باشند. چون اکثر خبرنگاران نیز بعنوان بیمه شده این سازمان هستند و  از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد سازمان تامین اجتماعی در زمینه  توسعه بخش های درمانی افزود: با توجه به این رویکرد فعالیت های بسیار خوبی از لحاظ کمی در استان صورت گرفته است و توسعه های مهمی نیز در آینده در این زمینه شکل خواهد گرفت.

حجتی پور تصریح کرد: در بخش واحد‌های درمانی در حال‌حاضر در شهر کرمانشاه ۲ بیمارستان مجهز و سه کلینیک و درمانگاه  در حوزه های مختلف شهر فعال هستند و واحد‌های درمانی ما در اکثر شهرستان های استان  فعال هستند و بزودی نیز شهرستان های کنگاور و هرسین نیز دارای درمانگاه تامین اجتماعی خواهند شد که به این ترتیب می توان گفت: واحد‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی سراسر استان را پوشش می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر موارد گفته شده در زمینه توسعه واحد‌های درمانی نیز در تلاش هستیم که بیمارستان ها و کلینیک های سطح استان را از لحاظ کیفیت ارتقا ببخشیم و در همین راستا ۱۲ تخت به بخش NICU بیمارستان حضرت معصومه (س) اضافه شده است, به بیمارستان شهدا ۱۶ تخت اضافه خواهد شد و ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه (س) نیز بزودی آغاز خواهد شد که کلینیک طب سلامت سالمندی هم در آن وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به تعداد پرسنل واحد‌های درمانی تامین اجتماعی گفت: درحال حاضر ۱۱۰۰ نفر بصورت درمان مستقیم در بیمارستان ها و کلینیک های سازمان مشغول خدمات رسانی هستند در معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی نیز حدود ۱۰۰ نفر نیرو حضور دارند، در بخش های دیگر نیز از جمله کمیسیون های پزشکی، تایید استعلاجی ها و ... مشغول فعالیت و خدمات رسانی به بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند.

حجتی پور افزود: سازمان تامین اجتماعی کرمانشاه از لحاظ تعداد نیروی انسانی ششمین دستگاه دولتی استان از لحاظ جمعیت  به حساب می آید.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه افزود: در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی در سطح استان داشته ایم که حدود ۴ برابر تعداد بیمه شدگان مراجعه داشته‌ایم.

وی با اشاره به هزینه های این سازمان در بخش درمانی بیمه شدگان و بازنشستگان استان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است و این رقم قطعا در سال‌جاری بیشتر خواهد بود.

حجتی پور تاکید کرد: خوشبختانه در بخش اعتبار با مشکل خاصی مواجه نیستیم چون ارتباط بسیار خوبی با سازمان داریم که این امر باعث شده است در بحث تامبن دارو، تجهیزات پزشکی و پرداخت حقوق پرسنل درمانی مشکل و کمبودی وجود نداشته باشد.

بیماران خاص تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و هستند

وی در پاسخ به این سئوال که این سازمان در بحث بیماران خاص چه خدماتی را ارائه می‌دهد، گفت: ما در سال های گذشته بخشی را در معاونت درمان سازمان داشتیم تحت عنوان بیماران خاص که حتی رنگ دفترچه های درمانی آنها نیز متفاوت بود که در آن زمان سه بیماری یعنی بیماران دیالیزی، هموفیلی و تالاسمی را تحت پوشش داشتیم که خدمات ویژه ای در زمینه درمانی و تامین دارو ارائه می کردیم .

وی تصریح کرد :در حال حاضر نیز صندوقی تحت عنوان صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج شکل گرفته است که بیماری های بیشتری را تحت پوشش قرار داده است و این بیماری ها تقریبا به ۱۱۷ مورد رسیده است اما با توجه به اینکه بیمه تامین اجتماعی بعنوان یک بیمه پایه بتواند تمامی این بیماری ها را تحت پوشش قرار دهد به ناچار باید حق بیمه ها افزایش پیدا کند که این امر با توجه به فشاری که ممکن است از لحاظ اقتصادی بر بیمه شدگان بیاورد قابل قبول نیست بنابراین بخشی از این بیماری ها توسط دولت و بیمه سلامت که زیر مجموعه دولت است پوشش داده شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان  ادامه داد: بنابراین بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت نشان دار شده اند و با توجه به ارتباطی که بین تامین اجتماعی و بیمه سلامت وجود دارد ، بیماران خاص تامین اجتماعی می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و از خدمات دولتی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج  بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: بنابراین با توجه به این سیاست ها بیماران خاص و صعب العلاج در زمینه پرداخت هزینه دارو با پرداخت مبلغ بسیار کمی و تقریبا نزدیک به ۱۰ درصد می‌توانند داروهای خود را تامین کنند و در بحث بستری هم همانگونه که شاهد هستیم خدمات بسیار خوبی از طرف مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به بیماران خاص ارائه می شود.

حجتی پور اشاره ای هم به درمان ناباروری داشت و گفت: در بحث ناباروری نیز دولت درمان و فرانشیز را رایگان کرده است و خوشبختانه بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز از این خدمات بهره مند هستند و می توان گفت در تمامی بیمارستان تامین اجتماعی و  دولتی در سطح استان و خارج از استان خدمات مربوط به ناباروری برای کسانی که بیمه پایه دارند رایگان است.

وی در پایان این بازدید تاکید کرد که درمان رایگان حق هر ایرانی است و با سیاست های که دولت در پیش گرفته است خوشبختانه در این مسیر قدم های بسیار خوبی برداشته شده است که امیدواریم با تامین اعتبارهای بیشتر خدمات رایگان درمانی از سوی دولت به تمامی هموطنان ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز