خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری هرمزگان خبر داد؛

ورود دستگاه قضایی استان برای ترخیص 1300 خودرو وارداتی + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۷۴۶

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید میدانی از بندرشهید باهنر گفت: تقریباً سه ماه پیش 1300 دستگاه خودرو خارجی در بندر شهید باهنر وارد شده است و اگر ترخیص این خودروها بیشتر از این زمان ببرد وارد ماندگاری نامتعارف می‌شود؛ به همین دلیل دستگاه قضایی ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، مجتبی قهرمانی در بازدید میدانی از بندرشهید باهنر گفت:جزء چند مورد نادر کالاهای رسوبی قدیمی در بنادر و گمرکات هرمزگان وجود ندارد.

قهرمانی، با اشاره به اینکه رویه ما نیز تغییر کرده و ما کار پیشگیری و پیشدستی را انجام می‌دهیم به طوریکه کالاها را مستمر رصد می‌کنیم، افزود: قبل از اینکه کالاها در مرحله رسوب و ماندن نامتعارف بروند ورود می‌کنیم در بندر شهید باهنر از شهریور پارسال تا کنون حدود 2500 دستگاه خودرو خارجی سواری وارداتی ترخیص شده و به بازار وارد شده است. 

قهرمانی، خاطرنشان کرد: تقریباً سه ماه پیش  1300 دستگاه خودرو خارجی در بندر شهید باهنر وارد شده و اگر ترخیص این خودروها بیشتر از این زمان ببرد وارد ماندگاری نامتعارف می شود و به همین دلیل دستگاه قضایی ورود کرده است. 

وی، با بیان اینکه دولت نیز این حساسیت برایش ایجاد شده است که کالایی ماندگاری زیاد نداشته باشند، توضیح داد: برای ترخیص خودروها دستورات لازم را صادر کرده‌ایم اما ظاهراً موضوع و مشکل منشا ارز است که این موضوع نیز پیگیری در دست پیگیری است و البته اگر زمان ترخیص نشدن این خودروها طولانی شود، دستورات کتبی صادر می‌کنیم و مسئولان مربوطه را احضار و کار نظارتی‌مان را تقویت می‌کنیم. 

ورود دستگاه قضایی استان برای ترخیص 1300 خودرو وارداتی + فیلم

  گمرکات باهنر از مهمترین گمرکات ترخیص خودرو در کشور است 

سرپرست گمرک شهید باهنر در بازدید میدانی در خصوص ترخیص خودروهای خارجی گفت: شهریور پارسال تا آخر فروردین حدود 2500 دستگاه خودرو را ترخیص کرده‌ایم که وارد کشور شد و در  2- 3 ماه اخیر نیز 1300 خودرو که عمدتاً تویوتا کمری تویوتا لوین هستند، وارد شده است که تعداد زیادی از آنها اظهار شده است و تعدادی کمی نیز منتظر اظهار است. 

عبدالله کریمی، افزود: پس از ترخیص خودروها باید استانداردهای لازم را از اداره کل استاندارد و اداره کل محیط زیست دریافت نمایند و سپس منشا ارزش مشخص شود که این روند باید مستمر باشد نهایت تا 2 ماه باید تکلیف هر خودرو وارداتی مشخص شود و وارد بازار و جایگزین آنها واردات خودروهای دیگری داشته باشیم. 

کریمی ادامه داد: در استان سه گمرک رجایی، باهنر و بندرلنگه وجود دارد که بیشترین واردات خودرو از گمرک شهید باهنر انجام می‌شود. 

گفتنی است، گمرکات باهنر از مهمترین گمرکات ترخیص خودرو در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز