خبرگزاری کار ایران

یادداشت تفاهم اجرای پروژه‌های مشترک نفتی ایران و روسیه امضا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۳۰

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی در حوزه‌های فناوری و اجرای پروژه‌های مشترک صنعت نفت میان معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ایران و شرکت ترانس نفت روسیه امضا شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، یادداشت تفاهم همکاری فناوری و اجرای پروژه‌های مشترک نفتی ایران و روسیه صبح امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) بین وحیدرضا زدیدی‌فرد، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت و ولادیمیر الکساندرویچ کالاندا ، قائم مقام مدیرعامل شرکت ترانسنفت روسیه در حاشیه هفدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در محل هتل اسپیناس پالاس تهران امضا شد.

با در نظر گرفتن منافع دوجانبه در امضای این تفاهم‌نامه برای مذاکرات، بررسی اولیه، ارزیابی، تجزیه‌وتحلیل و مطالعه امکان همکاری در زمینه خط لوله انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی و فعالیت‌های مرتبط دو طرف انجام خواهد شد.

ایران و روسیه بر اساس این سند، زمینه‌های همکاری بالقوه همچون تحقیقات و توسعه مشترک، کارهای مهندسی و آزمایشی، تأمین نیازها در مواد، اجزا، محصولات، تجهیزات، بازرسی فنی مخازن ذخیره نفت و فرآورده‌های نفتی، تعمیر و نگهداری و تعمیر دیواره خطوط لوله از جمله استفاده از سامانه‌های تشخیص نشت، سامانه‌های مدیریت یکپارچگی خط لوله، بررسی سامانه‌های حفاظت در برابر صاعقه و سایت و مخازن و بازرسی خط لوله و دیگر موارد را که ممکن است عملی باشد را شناسایی می‌کنند.

به‌منظور تسهیل همکاری، دو طرف از تاریخ امضای این تفاهم‌نامه کارگروه مشترک تشکیل خواهد داد.

زمان، مکان و قالب نشست‌های کارگروه مشترک (JWG) از سوی دو طرف مشخص می‌شود پس از نتایج کارگروه، صورت‌جلسه مربوطه تنظیم و به امضای نمایندگان مجاز می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز