خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست برای حل مشکل خوراک

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۰۹

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: ما بنا داریم در کمتر از ۳ سال آینده ۱.۴ میلیارد فوت مکعب گاز از میادین شرق و و غرب کارون جمع آوری شود که متان را به شبکه سراسری و +C۲ را به مصرف خوراک پتروشیمی ها می رسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی شاهمیرزایی در مراسم امضای تفاهمنامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی ما در سال جاری تامین خوراک پایدار پتروشیمی‌ها است، همه ما موظفیم برای تامین این خوراک و تحقق آرمان مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم بنا دارد که کم کاری گذشته را در حوزه خوراک جبران کند، افزود: با سرمایه گذاری در بخش بالادست و جمع آوری گاز در قالب ۴ طرح از جمله بیدبلند، NGL۳۲۰۰ و NGL۳۱۰۰ و همچنین گاز مشعل مارون را در دستور کار داریم که این گازها در دهه های گذشته هدر م رفت.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی تاکید کرد: ما بنا داریم در کمتر از ۳ سال آینده ۱.۴ میلیارد فوت مکعب(۴۰ میلیون متر مکعب)  گاز از میادین شرق و و غرب کارون جمع آوری می شود که متان را به شبکه سراسری و +C۲ را به مصرف خوراک پتروشیمی ها می رسانیم.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد.

شاهمیرزایی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد.

وی گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

مدی عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی با بیان ایکه بومی‌سازی در حوزه کالا و تجهیزات، کاتالیست و مواد شیمیایی در صنعت پتروشیمی را از پیش‌ترها آغاز کرده‌ایم، تأکید کرد: برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی مجتمع‌های پتروشیمی برای فصل زمستان، به‌دلیل محدودیت‌های کمبود خوراک در زمان کوتاه انجام شود.

وی از شرکت‌های پتروشیمی خواست به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز