خبرگزاری کار ایران

مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود (10 مزیت مهم)

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۲۷۸

یکی از مهم ‌ترین تصمیماتی که افراد برای راه ‌اندازی یک کسب ‌و کار باید اتخاذ کنند، انتخاب نوع شرکت است. شرکت‌ های مسئولیت محدود از رایج ‌ترین انواع شرکت ‌های حقوقی هستند که بسیاری از کارآفرینان با بررسی مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به سراغ تاسیس آنها می ‌روند.

در این شرکت، مسئولیت هر یک از شرکا تا میزان سرمایه آورد شده آنها به شرکت محدود می شود و به همین علت به عنوان یکی از گزینه ‌های مناسب برای کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط شناخته می شوند. در ادامه ویژگی ‌ها و مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

منظور از شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که با حضور حداقل 2 نفر برای فعالیت در امور تجاری تاسیس می شود. در این شرکت اعضا صرفا با توجه به میزان سرمایه آورده‌ (سهم‌الشرکه) خود در برابر قروض و تعهدات مسئولیت دارند و به همین دلیل این شرکت ها را مسئولیت محدود نامگذاری کرده اند.

شرایط تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

یکی از دلایل محبوبیت ثبت شرکت مسئولیت محدود شرایط و مقررات نسبتا ساده ای است که برای تاسیس این نوع شرکت ‌ها وجود دارد. شرایط کلی تاسیس این شرکت ‌ها به شرح زیر می باشد:

  • وجود حداقل دو نفر شریک برای تاسیس
  • حداقل سرمایه اولیه شرکت به میزان 100 هزارتومان
  • عدم سوء پیشینه مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • تصویر کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضاء
  • گواهی عدم سوء پیشینه تمامی اعضاء
  • ارائه دو نسخه از تقاضانامه، شرکت ‌نامه و اساسنامه ثبت شرکت با امضای تمامی سهامداران
  • ارائه دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره با امضای تمامی سهامداران
  • دریافت و ارائه مجوز در صورت نیاز
  • معرفی ‌نامه نمایندگان اشخاص حقوقی (اگر سهام‌دار، شخصیت حقوقی باشد.)
  • ارائه تقویم ‌نامه در صورتی که آورده غیرنقدی (منقول و غیرمنقول) باشد.

مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود (10 مزیت مهم)

بررسی مزایای ثبت شرکت مسئولیت محدود

اگر نگاهی به مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیندازید، متوجه دلیل محوبیت آن نسبت به سایر شرکت ها می‌ شوید. با ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود از مزیت هایی بهره ‌مند‌ خواهید شد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

هویت حقوقی و موجودیت مستقل

بعد از تشکیل شرکت مسئولیت محدود، این شرکت هویت و موجودیت مستقل پیدا‌ می ‌کند که از اعضای آن جداست. علاوه بر این شرکت به عنوان یک شخصیت حقوقی‌ می‌تواند به نام خود طرح دعوی کند، اختیار خرید املاک داشته باشد، قرارداد ببندد و سرمایه‌ گذاری کند.

شرایط ساده برای تاسیس

مهم ‌ترین مزیت ثبت شرکت‌ های با مسئولیت محدود سادگی فرآیند تاسیس آنهاست. از آنجایی که این شرکت‌ ها شرایط پیچیده ‌ای برای تاسیس ندارند، بیشتر افراد ترجیح‌ می‌دهند با حداقل هزینه و حداقل تعداد نفرات به سراغ ثبت آن بروند.

مسئولیت محدود اعضای شرکت

یکی از مزایای شرکت با مسئولیت محدود، محدود بودن مسئولیت اعضای آن است. به این معنی که اعضای شرکت فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول هستند و دارایی شخصی آنها در برابر بدهی ‌های احتمالی شرکت مصون خواهد بود.

عدم محدودیت در تعداد اعضای شرکت

براساس مقررات تعیین شده حداقل تعداد اعضا برای ثبت شرکت ‌های مسئولیت محدود دو نفر در نظر گرفته شده اما هیچ سقفی برای تعداد اعضای آن تعیین نشده است. بنابراین حتی گروه‌های موسسین با تعداد نفرات بالا هم ترجیح‌ می ‌دهند به سراغ شرکت ‌های مسئولیت محدود بروند که مزایای زیادی را برایشان به دنبال دارد.

اعتبار و بهره ‌مندی از تسهیلات

شرکت با مسئولیت محدود به عنوان یک شخص حقوقی مستقل، دارای اعتبار بیشتری نسبت به کسب ‌و کارهای فردی یا مشارکتی است. این اعتبار باعث می ‌شود که شرکت بتواند راحت ‌تر با سازمان‌ ها، بانک ‌ها، مشتریان و تامین ‌کنندگان ارتباط برقرار کند و از تسهیلات و فرصت ‌های بیشتری بهره ‌مند شود.

مدیریت آسان و انعطاف‌پذیر

شرکت با مسئولیت محدود انعطاف ‌پذیری بالایی در تغییر ساختار و تعداد شرکا دارد. در واقع با رعایت قوانین و ضوابط مربوطه که در اساسنامه قید شده می‌ توان به راحتی شرکای جدید را وارد شرکت کرد، نسبت به افزایش یا کاهش سرمایه اقدام کرد و یا ساختار مدیریتی را براساس اساسنامه تنظیم نمود.

طول عمر نامحدود

از آنجایی که شرکت ‌های مسئولیت محدود موجودیت مستقل دارند، طول عمر آن ‌ها وابسته به عمر مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره نیست. به طوریکه در صورت فوت مالک یا مدیرعامل یا کناره‌ گیری و بازنشستگی افراد، شرکت به فعالیت خود ادامه‌ می ‌دهد و بدون نیاز به انحلال می‌ توان مالکیت شرکت را منتقل کرد.

امکان انتخاب مدیر خارج از شرکت

از دیگر مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود این است که در این شرکت‌ ها‌ می ‌توان یک تا چند مدیر موظف یا غیرموظف انتخاب کرد که خارج از شرکا باشند. این مدیران امکان مدیریت برای مدن زمان محدود یا نامحدود را دارند که قوانین مربوط به آن را‌ می‌ توان در اساسنامه قید کرد.

جذب سرمایه ‌گذاران خارجی

با ثبت شرکت مسئولیت محدود این فرصت را خواهید داشت تا سرمایه‌ گذاران را برای افزایش سرمایه شرکت خود جذب کنید. البته برای جذب سرمایه ‌گذاران لازم است حساسیت بیشتری نسبت به عملکرد شرکت داشته باشید و با کسب موفقیت ‌ها و جمع آوری رزومه مناسب، سرمایه‌گذارها را مجاب به مشارکت با خود کنید.

عدم محدودیت در نوع فعالیت

شرکت‌های مسئولیت محدود‌ می‌توانند در تمامی امور بازرگانی، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و سایر امور صنفی فعالیت کنند. برای این امر کافیست که مدیران برای برخی از فعالیت‌ هایی که نیازمند مجوز است مجوز تهیه نمایند.

سخن آخر

در این مقاله مهم ‌ترین مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود معرفی شدند و یک به یک مورد بررسی قرار گرفتند. هرچند ثبت این نوع شرکت نسبت به سایر شرکت ‌ها نسبتا آسان تر است اما در‌صورتی‌که با قوانین تجارت و مقررات ثبت شرکت ‌ها آشنا نباشید ممکن است علاوه بر هدر دادن زمان و هزینه با مشکلات مالیاتی و حقوقی نیز روبرو شوید.

بنابراین همیشه همراهی کارشناسان و مشاوران مجرب در این زمینه ضروری و الزامی می باشد. موسسه ثبت شاخص به عنوان یک شرکت ثبتی معتبر و باسابقه در سریع ترین زمان و با مناسب ترین هزینه آماده ارائه خدمات در زمینه ثبت انواع شرکت ها به متقاضیان می باشد. شما کاربران گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره 28421880-021 از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز