خبرگزاری کار ایران

چطور از پیشنهادهای بلیط چارتر هواپیما مطلع شویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۱۰۹

با انتخاب هواپیما در کمترین زمان ممکن و با خیال راحت می‌توانید به مقصدتان سفر کنید؛ اما قبل از سفر و در هنگام خرید بلیط هواپیما لازم است که با اصطلاحاتی نظیر بلیط چارتر یا سیستمی آشنا شوید تا بتوانید از میان بلیط‌های مختلف بهترین انتخاب را متناسب با بودجه و علاقه‌تان داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره بلیط چارتر به شما ارائه کنیم تا بتوانید در هنگام خرید، بلیط چارتر را راحت­تر پیدا کنید و از تفاوت‌های آن با بلیط سیستمی آگاه شوید تا درنهایت بتوانید ارزان‌ترین بلیط را پیدا کنید.

 

بلیط چارتر هواپیما چیست؟ چه فرقی با بلیط سیستمی دارد؟

برای توضیح اصطلاح بلیط چارتری در ابتدا لازم است که با نحوه فروش بلیت هواپیما آشنا شوید. همان‌طور که می­دانید، شرکت‌های هواپیمایی یا ایرلاین­ها، صاحبان هواپیماهایی هستند که شما برای سفر از آن‌ها استفاده می‌کنید. گاهی ممکن است این شرکت‌ها اقدام به فروش بلیط هواپیماهای خود کنند. آن‌ها این کار را از طریق آژانس‌های هواپیمایی­شان انجام می‌دهند. بلیت‌هایی که به این صورت بفروش می‌رسد، با نام بلیط­های سیستمی شناخته می‌شود.

برخی اوقات یک آژانس گردشگری یا هواپیمایی تمام صندلی‌های یک پرواز یا بخشی از آن‌ها را از شرکت هواپیمایی پیش‌خرید می‌کند. این آژانس با پرداخت پول صندلی‌ها می‌تواند بلیط آن‌ها را با قیمت موردنظرش به بازار عرضه کند. به این نوع آژانس، آژانس چارترکننده و به پرواز آن پرواز چارتری و بلیط فروخته شد این پرواز، بلیط چارتر گفته می‌شود.

چطور از پیشنهادهای بلیط چارتر هواپیما مطلع شویم؟

در ادامه با تفاوت‌های بلیط سیستمی و چارتری بیشتر آشنا می‌شویم:

  • برنامه زمانی و قیمت بلیط سیستمی در مقایسه با چارتری باثبات‌تر است.
  • امکان کنسل‌کردن بلیط هواپیما تنها در بلیط‌های سیستمی وجود دارد.
  • امکان تغییر تاریخ و روز پرواز تنها در بلیط­های سیستمی وجود دارد.

 

بلیط چارتر را چطور پیدا کنیم؟

یکی از سریع‌ترین راه­ها برای خرید بلیط هواپیما مراجعه به بازار آنلاین خدمات سفر یعنی سفرمارکت شناخته است. با مراجعه به وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت شما می‌توانید شهر مقصد و تاریخ سفرتان را مشخص کنید تا موتور جستجوی هوشمند آن لیستی از بلیط هواپیمای ایرلاین­های مختلفی که در تاریخ موردنظرتان به مقصد موردنظرتان سفر انجام می‌دهند را در یک صفحه و یک‌جا به شما نمایش دهد. در این صفحه شما می‌توانید مشخصات مختلفی نظیر نوع بلیط که شامل سیستمی یا چارتری می‌شود را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه بلیط چارتری از بخش فیلترها در سمت راست صفحه، نتایج جستجو را محدود به بلیط چارتری کنید.

 

آیا بلیط چارتر ارزان‌تر از بلیط سیستمی است؟

آژانس‌های چارترکننده معمولاً در مسیرهای پر رفت‌وآمدی مثل تهران به مشهد اقدام به چارتر کردن بلیط می‌کنند. اگر تعداد مسافران به حدنصاب نرسد، ممکن است آن آژانس بسته به سیاست‌های قیمتی خود قیمت بلیت‌ها را کاهش دهد و شما بتوانید بلیط تهران مشهد را در یک بازه زمانی مثلاً فصل زمستان ارزان‌تر از زمان‌های دیگر پیدا کنید.

چطور از پیشنهادهای بلیط چارتر هواپیما مطلع شویم؟

از طرفی همان آژانس ممکن است در فصل شلوغ سفر، زمانی که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد خاص مثل شهر مشهد افزایش پیدا می‌کند، اقدام به گران‌کردن بلیت خود کند. به طور مثال بلیط چارتری تهران مشهد ممکن است در تعطیلات نوروز یا تولد و شهادت امام رضا قیمت بالاتری نسبت به بلیط سیستمی این مسیر پیدا کند.

آژانس­های هواپیمایی که به طور مستقیم بلیط خود را عرضه می‌کنند (بلیط سیستمی)، ممکن است در برخی از اوقات سال قیمت بلیت خود را کاهش دهند.

به‌طورکلی به بلیط‌های چارتری و سیستمی که در یک روز مانده به شروع پرواز، قیمت کمتری پیدا می‌کنند، بلیط لحظه آخری گفته می‌شود. بلیط‌های لحظه آخری بیشتر اوقات از جنس بلیط‌های چارتری هستند.

 

چطور ارزان‌قیمت‌ترین بلیط چارتر را پیدا کنیم؟

برای‌آنکه بتوانید بلیط چارتر ارزان‌قیمت را پیدا کنید، لازم است که به طور پیوسته قیمت بلیط هواپیمای مسیر موردنظرتان را در تاریخ‌های مختلف چک کنید و هر زمان که متوجه شدید که قیمت یک بلیط در یک روز مانده به شروع پرواز کاهش پیدا کرد، اقدام به خرید کنید. این شیوه از خرید برای افرادی مناسب است که تاریخ شروع پروازشان آن‌چنان مهم نیست و می‌توانند کمی صبر کنند تا قیمت بلیط هواپیمای موردنظرشان کاهش پیدا کند.

درصورتی‌که به‌دنبال بلیط ارزان هواپیما می‌گردید؛ اما زمان کافی برای پیدا کردن بلیط چارتر ارزان‌قیمت ندارید، بخش بعدی مقاله را بادقت بخوانید تا با شیوه‌های دیگری برای پیدا کردن بلیط ارزان‌قیمت آشنا شوید.

 

چطور بلیط هواپیما ارزان‌قیمت پیدا کنیم؟

برای‌آنکه بتوانید بلیط ارزان‌قیمت هواپیما در مسیر موردنظر و تاریخ موردنظرتان را پیدا کنید، در ابتدا لازم است با عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیت این وسیله‌ی نقلیه بیشتر آشنا شوید. در ادامه این عوامل را مشاهده می‌کنید:

  • زمان خرید بلیت
  • نوع بلیط
  • کلاس پروازی
  • ایرلاین

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند تأثیر به سزایی بر روی قیمت بلیط هواپیما بگذارد، زمان خرید بلیط است. همان‌طور که در بخش‌های پیشین مقاله به اصطلاحاتی نظیر فصل شلوغی یا خلوتی سفر اشاره کردیم، در برخی از روزهای سال میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد خاص افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث افزایش قیمت بلیت هواپیمای آن مسیر می‌شود. به طور مثال بلیط تهران کیش در فصل تابستان کمی گران‌تر از دیگر اوقات سال است.

از طرفی در برخی از روزهای سال میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد خاص کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث کاهش قیمت بلیت هواپیمای آن مسیر نیز می‌شود. به طور مثال قیمت بلیط هواپیمای تهران کیش می‌تواند در فصل زمستان ارزان‌تر از فصول دیگر سال شود.

عامل دیگر نوع بلیط است که شامل بلیط سیستمی و چارتری می‌شود و در بخش‌های پیشین مقاله به آن اشاره کردیم.

کلاس پروازی شامل ۳ کلاس فرست، بیزینس (تجاری) و اکونومی (اقتصادی) می‌شود. در مسیرهای داخلی به طور معمول کلاس پروازی اکونومی ارائه می‌شود و گاهی ممکن است بتوانید بلیت کلاس بیزینس را نیز در مسیر موردنظرتان پیدا کنید. اما در مسیرهای خارجی می‌توانید بلیط کلاس فرست را نیز خریداری کنید. امکانات و خدمات بلیط کلاس فرست از بیزینس و بیزینس از اکونومی بیشتر است. همچنین قیمت بلیط فرست از بیزینس و بیزینس از اکونومی بالاتر است. اگر به‌دنبال بلیط ارزان‌قیمت می‌گردید، به سراغ کلاس پروازی اکونومی یا نهایتاً بیزینس بروید.

نوع ایرلاین نیز بر قیمت نهایی بلیت هواپیما تأثیرگذار است با کمی جستجو متوجه می‌شوید که حتی بلیط سیستمی کلاس اکونومی ایرلاین­های مختلف در یک مسیر پروازی مشخص در یک تاریخ مشخص، نیز ممکن است کمی با یکدیگر فرق کنند. اما تفاوت اصلی بین ایرلاین‌های داخلی و خارجی است. زمانی که می‌خواهید به یک کشور دیگر سفر کنید، این تفاوت قیمت را به‌وضوح متوجه می­شوید. قیمت بلیط ایرلاین‌های داخلی در مقایسه با ایرلاین‌های خارجی کمتر است.

جمع بندی

بلیط چارتر به بلیط هایی گفته می‌شود که توسط آژانس‌های چارترکننده به بازار عرضه می‌شود. قیمت بلیط چارتر نسبت به بلیط سیستمی متغیر است و در برخی از اوقات سؤال ممکن است حتی قیمت بالاتری نیز پیدا کند. اما شما می‌توانید به سراغ بلیط­های لحظه آخری چارتری بروید که ارزان‌قیمت هستند. علاوه‌برآن، توجه به معیارهایی نظیر زمان خرید بلیت، نوع کلاس پروازی و حتی ایرلاین، می‌توانید بلیط ارزان قیمتی را برای سفر به مقصد موردنظرتان پیدا کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز