خبرگزاری کار ایران

شب‌های سفید روسیه؛ یک تجربه دیدنی، جذاب و بی‌نظیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۳۴۳

در سراسر دنیا رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود و گردشگران زیادی به بازدید از آن علاقه‌مند هستند. یکی از جشنواره محبوبی که افراد زیادی را به کشور روسیه جذب می‌کند، شب‌های سفید روسیه است. رویدادی که به‌خاطر یک پدیده طبیعی در اوایل تابستان برگزار می‌شود و در این شب‌ها، هوا همچنان روشن است. اگر دیدن چنین منظره‌ای برای شما هم جذاب است، در این مطلب با ما و هر چیزی که لازم است در مورد جشنواره شب‌های روسیه بدانید، همراه باشید.

جشنواره شب‌های سفید چیست؟

شب‌های سفید روسیه یکی از جشنواره‌های جذاب این کشور است که هر سال در اوایل تابستان برگزار می‌شود. در این روزها به دلیل یک پدیده طبیعی، خورشید غروب نمی‌کند و در میان شب همچنان هوا روشن است. همین پدیده باعث شده تا کشور روسیه این جشنواره را برگزار کند و گردشگران زیادی را به همین خاطر جذب کند. در این جشنواره تفریحات و جاذبه‌های توریستی زیادی وجود دارد که می‌تواند سفر به روسیه را به یک سفر گردشگری فراموش‌نشدنی تبدیل کند. این پدیده باعث شده تا در این شب‌ها موزه‌ها، سالن‌های اپرا و جاذبه‌های دیدنی دیگر باز بماند و بتوانید از آن بازدید کنید.

جالب است بدانید که پدیده شب‌های سفید فقط مختص به روسیه نیست! بلکه در مناطق دیگر نزدیک به قطب شمال هم این پدیده رخ می‌دهد. حتی در قطب جنوب هم این پدیده دیده می‌شود اما با توجه به امکاناتی که کشورهای شمالی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند، بهترین موقعیت جغرافیایی همان کشورهای شمالی است. پدیده شب‌های سفید با نام خورشید نیمه‌شب هم شناخته می‌شود که در مناطق آلاسکا، ایالات متحده، کانادا، روسیه، گرینلند، فنلاند، ایسلند و نروژ قابل رؤیت است. جالب است بدانید که این جشواره حدود 2 ماه از سال طول می‌کشد و برای حضور در آن با محدودیت زمانی روبرو نخواهید بود.

تاریخچه شب‌های سفید روسیه

شاید برایتان تاریخچه شب‌های سفید روسیه جذاب باشد و بخواهید بدانید که چگونه این جشنواره شکل گرفت. جشنواره شب‌های سفید روسیه اولین‌بار در سال ۱۹۹۳ شروع و این اتفاق توسط آناتولی سبچاک انجام شد. این شخص اولین شهردار شهر سن‌پترزبورگ است که در دوران شهرداری توانست این شهر را به مهد تمدن، فرهنگ و تاریخ روسیه تبدیل کند. در اولین سال‌های برگزاری این جشنواره، جشن‌های مختلفی گرفته شد که در آن انواع هنر و تفریحات متنوع ایجاد شد. مهم‌ترین تفریحاتی که در سال‌های اول شکل‌گیری این جشنواره دیده شد، باله و موسیقی کلاسیک، اپرا، تئاتر ماریینسکی و سالن کنسرت ماریینسکی بود.

شب‌های سفید روسیه؛ یک تجربه دیدنی، جذاب و بی‌نظیر

شاید بتوان مشهورترین رویدادی که در این جشنواره برگزار می‌شود را جشن بادبان‌های اسکارلت دانست که آخرین و پربازدیدترین بخش جشنواره شب‌های روسیه است. جالب است بدانید که در سال ۱۹۹۰ ماراتن بین‌المللی شب‌های سفید ایجاد شد که در آن علاقه‌مندان می‌توانستند مسیر ۱۰ کیلومتری را در خیابان‌های سن‌پترزبورگ بدوند. در این جشنواره حدود ۵۰۰۰ نفر شرکت می‌کردند و همین مسئله جایگاه این شهر را به‌عنوان پایتخت ورزشی روسیه ارتقا داد. در حال حاضر این جشنواره هر سال میلیون‌ها گردشگر برای روسیه جذب می‌کند و توانسته به یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های دنیا تبدیل شود.

شب‌های سفید در کدام شهر روسیه برگزار می‌شود؟

روسیه شهرهای دیدنی بسیار زیادی دارد که گردشگران از شهرهای مختلف آن بازدید می‌کنند! شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که شب‌های سفید در کدام شهر روسیه قرار دارد؟ پاسخ این سؤال می‌تواند نقش بسیار مهم و مؤثری در برنامه‌ریزی شما برای سفر به کشور روسیه داشته باشد. شب‌های سفید جشنواره‌ای است که هر سال در شهر سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود و توانسته علاقه‌مندان زیادی را در اواسط فصل تابستان برای این کشور جذب کند.

شب‌های سفید روسیه؛ یک تجربه دیدنی، جذاب و بی‌نظیر

البته اگر قصد سفر به روسیه را دارید، به‌راحتی می‌توانید برای سفر به شهرهای مختلف آن برنامه‌ریزی کنید! علاوه بر سن‌پترزبورگ، شهرهای دیدنی دیگری نظیر مسکو در این کشور قرار دارد که در سفر خود می‌توانید چند روزی را از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنید. تنها چیزی که برای سفر به روسیه نیاز است، ویزای روسیه است. برای سفر به این کشور هم می‌توانید خودتان به‌صورت شخصی سفر کنید یا این که از تور روسیه برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی روسیه استفاده کنید.

زمان برگزاری شب‌های سفید روسیه

هر سال حدود ۴ میلیون گردشگر برای بازدید از جشنواره شب‌های سفید روسیه به این کشور سفر می‌کنند! شاید شما هم امسال جزء گردشگران این پدیده دیدنی و تکرارنشدنی باشید. برای آن که بخواهید به این شهر سفر کنید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش می‌آید که زمان برگزاری شب‌های سفید روسیه کی است؟

زمان دقیق وقوع پدیده شب‌های سفید از ۱۱ ژوئن تا ۲ جولای است. در واقع شما می‌توانید از ۲۱ خرداد تا ۱۱ تیر برای سفر به روسیه برنامه‌ریزی کنید. پیش از سفر بهتر است به فکر گرفتن ویزا و رزرو اقامتگاه خود باشید تا زمان سفر با مشکل مواجه نشوید.

دیدنی‌ها و تفریحات شب‌های سفید روسیه کدام هستند؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که از جشنواره شب‌های سفید روسیه بازدید کنید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش‌آمده که چه تفریحات و جاذبه‌هایی در این جشنواره وجود دارد؟ در این بخش به بررسی ۶ مورد از مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در این جشنواره از آن لذت ببرید، می‌پردازیم.

تئاتر و کنسرت ماریینسکی

یکی از تفریحاتی که می‌توانید در شب‌های سفید روسیه تجربه کنید، تئاتر و کنسرت ماریینسکی است. زمانی که در حال قدم‌زدن در خیابان‌های زیبای شهر سن‌پترزبورگ هستید، می‌توانید از این تئاتر و کنسرت بازدید کنید. در این سالن اجرای موسیقی زنده، باله و اپرا وجود دارد که دیدن آن برای هر گردشگری جذاب و دیدنی است.

جشنواره بادبان‌های قرمز

یکی دیگر از دیدنی‌های شب‌های سفید روسیه، جشنواره بادبان‌های قرمز است. در این جشنواره که مربوط به پایان یک سال تحصیلی است، می‌توانید کشتی‌های متعددی که از رودخانه نوا عبور می‌کنند را ببینید و لذت ببرید. در این جشنواره آتش‌بازی و چراغ‌های دیدنی وجود دارد که خاطراتی فراموش‌نشدنی برای شما رقم می‌زند.

رقص باله در فضای باز

یکی دیگر از تفریحاتی که در شب‌های سفید روسیه به چشم می‌خورد، رقص باله در فضای باز است. برنامه تئاتر Mariinsky II جذاب‌ترین بخش آن محسوب می‌شود و شامل ۱۶۰ نوع نمایش کلاسیک است. جالب است بدانید که بسیاری از آن‌ها در فضای باز برگزار می‌شود و به‌عنوان یکی از ۱۰ رویداد برتر موسیقی کلاسیک دنیا به‌حساب می‌آید. اگر به رقص باله و اپرا علاقه دارید، تحت هیچ شرایطی این تفریح دیدنی را از دست ندهید.

تماشای باز شدن پل‌ها

در شهر زیبای سن‌پترزبورگ ۳۴۲ پل دیدنی وجود دارد که طراحی‌های آن خیره‌کننده هستند. در جشنواره شب‌های سفید پل‌های شهر هم‌زمان با صدای موسیقی کلاسیک که از بلندگوها به گوش می‌رسد، باز می‌شود. از میان پل‌های باز شده کشتی‌ها حرکت می‌کنند و یک منظره دیدنی به وجود می‌آورند.

شرکت در کارناوال‌های تاریخی

یکی دیگر از تفریحات دیدنی، تماشای کارناوال‌های تاریخی است که در آن صدها بازیگر با لباس‌های قدیمی مربوط به قرن‌های گذشته حاضر می‌شوند. این کارناوال می‌تواند نمایانگر دوران عجیب‌وغریب سلطنت الیزابت کبیر را به تصویر بکشد. البته این کارناوال‌ها تنها دو روز در ابتدای ماه ژوئیه برگزار می‌شود که برای بازدید از آن، باید حواستان به زمان سفر باشد.

بازدید از موزه‌ها

در شهر تاریخی سن‌پترزبورگ موزه‌های باشکوه و دیدنی زیادی وجود دارد که در شب‌های سفید تا نیمه‌شب یا حتی کل شب باز هستند. برخی از آن‌ها در شب‌های سفید هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند و می‌توانید باهنر و فرهنگ این کشور آشنا شوید.

هزینه سفر به روسیه برای بازدید از جشنواره شب‌های سفید

هزینه سفر به روسیه کاملاً بستگی به نوع سفرتان دارد! پیش از هر چیزی باید هزینه اخذ ویزا را پرداخت کنید، پس از آن باید هزینه بلیت هواپیما و رزرو اقامتگاه را پرداخت کنید. بقیه هزینه‌های شما مربوط به بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تفریحات، رستوران‌گردی، خرید سوغاتی و... است. به‌صورت کلی در اردیبهشت ۱۴۰۳ باید بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به‌ازای هر نفر برای بازدید از نمایشگاه شب‌های سفید و سفر به روسیه هزینه کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز