خبرگزاری کار ایران

پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی ایالت آیووا

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۰۹۶

رئیس‌جمهوری سابق‌ آمریکا در نخستین رقابت درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، در ایالت آیووا به پیروزی قابل توجهی دست یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق‌ آمریکا در نخستین رقابت درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، در ایالت آیووا به پیروزی قابل توجهی دست یافت.

ترامپ در حالی که به دنبال سومین نامزدی متوالی و رقابت مجدد با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری دموکرات فعلی است، تسلط خود بر حزب جمهوری‌خواه را تثبیت کرد.

بر اساس این گزارش، «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا و «نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد که به دنبال ظاهر شدن به عنوان جایگزین اصلی ترامپ بودند، برای کسب مقام دوم در رقابت هستند.

ترامپ در واکنش به این پیروزی در شبکه اجتماعی خود به نام «تروث» نوشت: «از شما متشکرم آیوا، من همه شما را دوست دارم!!!».

بر اساس پیش‌بینی‌ها، ترامپ ۵۰ و شش دهم درصد آرا را به دست آورد، در حالی که دیسانتیس ۲۱ و چهار دهم درصد و هیلی ۱۹ و چهار دهم درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

بیشترین حاشیه پیروزی برای حزب جمهوری‌خواه در آیووا، ۱۲ و هشت دهم درصد برای «باب دول» در سال ۱۹۸۸ میلادی بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز